İki Peynirli Dereotlu Poğaça

 

Dönüpte yazdığım yazıları okuduğumda ne kadar çok çocukluğuma indiğimi fark ediyorum. Bir psikolog olmak gibi hayalim vardı da benmi fark etmiyordum.. bilmiyorum !

Oysa şuan içinde bulunduğum yaşam koşullarım her şeyi ile o kadar iyi ki, çocukluk yıllarımla kıyaslanamaz. O yıllarda memur olmak demek ayın 15 inde komşudan borç para almak demekti. Yine de bir işçi aileye, bir esnaf aileye göre daha şanslıydık. Oysa şimdi ekonomik açıdan hemen herkesin çok daha iyi hayat yaşadığı, standartların yükseldiği bir zamanda yaşıyoruz. Gelişmekte olan ülke değil, gelişmiş olan bir ülkenin rahatlığındayız. Sularımız kesilmiyor, beyaz eşyaya servet ödemek zorunda kalmıyoruz.

Sadece birer tuşla evdeki tüm işlerimizi halledebileceğimiz robotlarla yaşıyoruz. Peki beni çocukluğuma indiren şey ne..?

Samimiyet.. Çocukluğumda herşey öyle bir samimiyetle yapılıyormuş ki verdiği haz kanıma işlemiş.. annemin samimiyetle ördüğü bir kazak en pahalı markayı, hazırladığı bir yer sofrasını en iyi restaurant kıvamına sokmaya yetiyormuş..

Samimiyetle yapılan işin bereketi, nuru, lezzeti, ruhu bir başka oluyormuş…

Mazemeler:

  • 250 gr tereyağ veya margarin
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için)
  • 4-5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kase beyaz peynir rendesi (150 gr)
  • 1 kase kaşar peyniri rendesi (150 gr)
  • dereotu (yarım demet)
  • tuz

Yapılışı:

  • Peynirler ve dereotu hariç tüm malzemeleri yoğurun. Yağınız muhakkak oda sıcaklığında yumuşamış olmalı. Yumurtanın birini üzeri için ayırıp iki beyazı ve bir sarıyı hamurunuza katın. Bardaklarınızın büyüklüğüne göre unu kendiniz ayarlayınız. Önce 4 bardak unla yoğurunuz. Eğer hamur ele yapışıyorsa miktarı azar azar çoğaltınız. Ben 4 subardağı un ve 3 çorba kaşığı un ile yaptım.

  • Son olarakta peynir ve ve dereotunu hamurunuza katın. Yoğurma işlemi bittikten sonra ufak parçalar koparıp yassılaştırarak yağlanmış tepsinize diziniz.

  • Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susam dökünüz.
  • 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişiriniz.

12 Responses to İki Peynirli Dereotlu Poğaça

  1. sevda diyor ki:

    poğaçalar harika olmuş arkadaşım.içinde yumurta yok sanırım.inşallah deneyecem.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. neyesem diyor ki:

    Kesinlikle doğru bi tesbit olmuş tebrik ederim. Samimiyet mumla arandığı şu zamanda insan keşke rahat içinde değilde samimi bi ortanda yaşasaydık demekten kendini alamıyor. Tarifte çok hoş gözüküyo. Elinize sağlık.

  3. Hayat Cafe diyor ki:

    Kesinlikle haklısın samimiyetle yapılan her şeyin lezzeti,ruhu bambaşka…
    Poğaçalar çok güzel görünüyorlar.
    Olucaktı şimdide afiyetle yiyecektim.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

  4. NİLAY diyor ki:

    MERHABA MUAZZEZ HANIM..BUGÜN YİNE HARİKASINIZ, POĞAÇALARI GÖRÜNCE AĞZIM SULANDI,AFİYET ŞİFA OLSUN SİZLERE..EMİNİM Kİ ÇOK GÜZEL OLMUŞLARDIR,NASIL CANIM ÇEKTİ BİLSENİZ…
    İNCE DAVETİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM VE TDAĞA YOLUNUZ DÜŞERSE BEN DE BAŞIMIN ÜSTÜNDE AĞIRLARIM SİZİ..GÖNÜLDEN SEVGİLER,ALLAHA EMANET OLUNN..

  5. deryayla diyor ki:

    Canım poğaçalar ye beni diyor ellerine sağlık amsada çok şık öpüyorum.

  6. Cahide diyor ki:

    Geçen gün ablamla onu konuşuyorduk. Çocukken annemin basitçe yaptığı kurabiyelerin tadını şimdilerde alamaz olduk. Çocuklarımızın çitaları yükselmiş. herşeyi beğenmiyorlar. Oysa bizim için anneciğimin yaptığı ekmeğin üstüne salça sürüp taze soğanla yemek nasıl zevkli bir işti…
    Samimiyim kıskandım seni :) Ayol bende azim falan kalmamış. her yemek sonrası az yemeye karar verip, bir sonraki yemek vakti kararlarımı unutuyorum :? İkizlerden biri hep benimle kafa buluyor. Anne o fit kadını artık göremiyorum, onun yerine fat bir kadın gelmiş diyor :? :)

    Dereotu vazgeçilmezimdir. Bu poğaçalarıda çok severim. İki peynirli oluşu daha bir lezzet vermiştir eminim. Ellerine sağlık fit hanım!! :)

  7. zerrin diyor ki:

    Merhaba
    sitenize poğaça tarifi ararken rastladım,güzel tarifleriniz var..Bu poğaça tarifinide not ettim ,ellerinize sağlık.
    Sevgiler..
    Zerrin

  8. Geri bildirim: 6 Prenses & Kivili Tart «

Bir Cevap Yazın

