Terletmeli U Böreği

 

Şimdiye kadar bu şekilde bir börek yapan olmuş mudur bilmiyorum ama bu böreği ben ilk kez tamamen o anlık uydurmamla denedim. Modern adı ilham. Bencesi lütuf. Allah tarafından verilmiş beceriden başka bir şey değil. Benim kattığım pek bir şey yok yani.. Yap dedi yapdım, ol dedi oldu.. Şekil bana ait olsada ilham kaynağım kayınvalidem. Onun hamurişlerini yumuşatma taktiği ile yapılmıştır. Her ziyaretimizde fırında meşhur ekmeğini yemeden gelmeyiz. Ekmeği bu şekilde yumuşatması önceleri ilginç gelsede şimdi ne kadar zekice olduğunu anlıyorum. Az yağ ile çok yumuşaklık elde ederek, daha hafif hamurişler elde edebilirsiniz..

Malzemeler:

  • 5 adet yufka
  • 500 gr kıyma
  • 2 büyük boy kuru soğan (küp küp doğranmış)
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Karabiber-tuz-pulbiber

Yapılışı:

  • Yağ miktarı ve seçimi tamamen size kalmış. Ben kıyma ve yağı az kullandığım için 2 kaşık bana yetti. Ayrıca tereyağıda çok lezzet kattı.
  • İlk önce kıymayı mini bir teflon tencereye alıp suyunu salıp çekene kadar kavurun.
  • Kıymaya bu işlem uygulanırken soğanları küp küp doğrayın.
  • Kavrulan kıymaya soğanlarıda ilave edip 2 dk daha kavurun.
  • Baharatları atıp altını kapatın/arada bir çevirerek soğumaya bırakın. 
  • Yufkaları üst üste koyun.

  • Önce dörde bölün. Sonra her bir parçayı ikiye bölün ve toplamda 8 üçgen parça elde edin.

  • Her üçgen parçanın geniş kısmına kıymalı harçtan iyice ilave edin.

  • Yanlardan birer parmak içeri doğru kıvırın (malzeme dökülmesin diye) ve çok sıkıca sarın.

 

  • Uzun bir rulo elde edeceksiniz. Dikkatlice ikiye kırın ve yağlı kağıt serili tepsinize dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürün. 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
  • Sıcak sıcak fırından çıkan böreklerinizin tepsisininüzerine ıslatıp suyunu iyice sıktığınız temiz mutfak peçetesi/havlusunu kapatın. Böreklere değmemesini sağlayın. 10-15 dk bekleyin. Börekleriniz hafif terleyip yumuyaşacaklardır.
9 Responses to Terletmeli U Böreği

  1. deryayla says:

    Canım süper fikir hemde çıtır çıtır olmuşlar ellerine sağlık öpüyorum.

  2. Cahide says:

    Hani sen diyet yapıyordun? :) Yakında bende bu sayfadan çıkmaz olacağım :)

    Bu şekilde yapmadım ama ben ıslatma işini fırına sürmeden yapıyordum.hatta çoğu kez sütle yaparım.Bu da güzel fikir. Elcağızlarına sağlık Taner bey için Allah’ın bir LÜTFU olan tatlı kardeşim :)

  3. btlbtr says:

    cok guzel olmus borekama fotolar daha bır şık… tebrık ederım…
    kuru bamya şartmmı demişsşin şöyle cevap vereyim.. ben bu yörenin yemeklerinin erbabı değilim. ilk kez yaptım zaten ama sanırım olmaz. çünkü taze bamyayı bölsen ve küçük parçalar haline getirsen içi akar kötü olur tadı değişir yanii…. imkansızmı değil tabiki kanun hükmünde kararname değil ennihayetinde… ama bence kuru bamya alsan ve eşine çaktırmadan yedirsen anlamayabilir… aktarlarda ve malatya pazarında vs bulursun çiçek bamya diyorlar ipe dizili fındık kadar bamyalar.. bu arada mesleğin ne merak ettimm. kolay gelsin afiyet olsun cnm

  4. btlbtr says:

    ben gıda mühendisiyim.. 3 yıldır ayrıyım doğumdan sonra işi bıraktım.. artık yavaş yavaş dönmek istiyorum.. mehmetfikri büyüdü.. okul çağı geldi:) ama tabi güzel bir iş bulmak çok zor heryer iş dolu ama evli,çocuklu bir bayan için seçenekler çok kısıtlı. hayırlısı bakalım.. allah sevdiğiniz işle hem dem etsin inşallah… herkesi tabii benide…

  5. Hayat Cafe says:

    Börekler böyle u şeklinde çok güzel olmuşlar.Harika fikir..
    Öyle güzel görünüyorlar kii insanın uzanıp birkaç tanesini alıp yemek istiyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

  6. fatma says:

    Boreklerin yumusak olmasi icin, ustune yumurta yerine yogurt ve az miktarda zeytinyagindan olusan bir karisim surebilirsiniz. Yumurta yufkayi gergin yapiyor. Ayrica yogurt surulen borekler daha kirmizi bir renk alarak pisiyorlar. Denemenizi tavsiye ederim.

  7. Geri bildirim: 6 Prenses & Kivili Tart «

Bir Yanıt Bırakın

