Kiremitte Kaşarlı Alabalık & Tarifsiz Salata

Son bir haftadır eve vaktinden geç gidince akşam yemekleri hep askıya alındı. Eşimde ben de sofraya bir oturmanın aileyi aile yaptığına inanır, iki kişi bile olunsa bu hususa dikkat edilmesini savunuruz. Bu yüzdendir ki sofraya bir oturmadığımız akşamların sayısı bir elin parmağını geçmez çok şükür.

Bir kaç akşamdır da canım balık çektiği halde, vakit yetersizliğinden yapamıyordum. Eşimin salatayı üstlenmesi sayesinde dün akşam geçte olsa bu hayalimi gerçekleştirdim. Eve gitiğimde salata hazır olunca, bende 5 dk sürmeden balıkları hazırladım. Balık sofralarında en çok vakti salatanın aldığını keşfetmiş oldum bu sayede. Keşke ekmek yapma makinesi gibi salata yapma makinesi de icat edilse !!!

Malzemeler:

  • 2 adet alabalık
  • 6 diş sarımsak
  • 10 adet arpacık soğan
  • 6 adet çeri domates
  • Tuz-karabiber
  • Kaşar peyniri

Yapılışı:

  • Alabalıkları yıkayıp kiremite yerleştirin (kiremite sığmazlarsa baş kısımlarını benim gibi koparın).
  • Sarımsakları soğanları soyun. Arpacık soğanlarını bütün sarımsakları ikiye bölün ve balıkların yanlarına yerleştirin. Çeri domatesleride yerleştirip tuz karabiber ile baharatlandırın.

  • Ben yağ koyma gereği duymadım. Sizede tavsiye etmem. Kiremitin yarısına gelecek kadar su ile doldurun.
  • Kiremitleri folyo ile kaplayın. 200 derecelik ısınmış fırında 30 dk pişirin.
  • Folyoları çıkarın ve kaşar peyniri rendesi serpin. Kaşarlar kızarana kadar tekrar fırınlayın.

TARİFSİZ SALATA

Eşimin yaptığı tarifsiz salata. Tarif mi? Tarif! Yıka, kurula, doğra… Neyi mi?

 Kıvırcık, domates, kırmızı lahana,  roka, maydanoz, dereotu, domates, soğan, badem, yeşil soğan…

5 Responses to Kiremitte Kaşarlı Alabalık & Tarifsiz Salata

  1. Hayat Cafe says:

    Balığın her halini çok seviyorum ama öyel bol kaşarlısı süper olmuş,
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

  2. Çok leziz görünüyor,ellerine sağlık.balık çok severim:)

  3. gül says:

    salatada çok güzelmiş. eşiyin ellerine sağlık umarım daim olur inşallah.ALLAH’aemanet olun.

Bir Cevap Yazın

