Kremalı Mantar Çorbası

 

Evliliğimizin ilk yıllarında hazır çorbalar çok hoşuma gidiyordu. Bu en fazla 1 yıl sürdü. Çok şükür şimdi bir paket bile hazır çorba almadan istediğim tüm çorbaları yapabiliyorum. Biraz zahmetli oluyor ama paketlerin arka yüzündeki içindekiler bölümünü okuduktan sonra bu zahmette görünmüyor insanın gözüne.

Malzemeler:

  • 4-5 adet orta boy mantar
  • 1 paket krema
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:

  • Mantarları minik minik küpler halinde parçalayın. Ben daha ufak olsunlar istediğimden en son bıçakla üzerinden tekrar geçtim. Teflon tavada bir parça tereyağı ile kavurun.
  • Derin bir çorba tenceresinde tereyağı ile unu, unun rengi değişene kadar kavurun.
  • Üzerine 2 su bardağı soğuk su ilave edip blendırla iyice özleştirin.
  • Daha sonra yaklaşık 3-4 su bardağı daha su koyun. (Kıvamını isteğe ayarlayabilirsiniz)
  • Su kaynadıktan sonra 15 dk pişirin. Kremayı ve mantarları ilave edin 10 dk daha kaynatın.
  • Üzerine kıyılmış maydonoz ile servis edin.

Afiyetle Kalın..

6 Responses to Kremalı Mantar Çorbası

  1. Ayşenur Erdal diyor ki:

    Kandil simidi ararken sitenizle tanışmıştım. Çorba çok lezzetli görünuyor. Paylaşımların için allah razı olsun.

  2. tanerinesi diyor ki:

    Teşekkürler Ayşenur hanım. Sizdende razı olsun..

  3. zeynep diyor ki:

    Benim en sevdiklerimden:)
    Anneme söylemeiyim bana gene yapsın!
    ellerine sağlık..

  4. deryayla diyor ki:

    canım mantarlı her lezzete bayılırım ellerine sağlık çorban harika öpüyorum.

  5. özlem diyor ki:

    canım çorbanı denedim güzeldi beğendik ama 1 paket krema çok fazla geldi.

    • tanerinesi diyor ki:

      Özlemciğim afiyet olsun. Damak zevkin eğer kremaya alışık değilse fazla gelmiş olması normaldir. Ben çok sık tükettiğim için severek yedik. Sen bir dahakine 2/3 oranında kullanırsın. Ellerine sağlık eminim seninki daha güzel olmuştur, canım arkadaşım;)

Bir Cevap Yazın

