6 Prenses & Kivili Tart

 

Teyzem bir yemenisi ve bir basma eteğiyle köyden yeni gelin olduğu yıllar İstanbul’da sözde yaşayanlardandı. Biz ilkokul yaşlarına gelince, yeni yeni tek çıkmalara başlamıştı. Eee 80’li yıllar. Kuzulerin “mee” sesinin olmadığı her yer yabancıydı onlar için. Kabuğunu tam kırdığı o yıllar her cuma ablasına gelmeyi adet haline getirmişti.. Bense çocukluğumuzda eve gelen teyze heyecanını minimum yaşadığım için, her cumayı iple çekerdim. Hem hafta sonu gelmişti, hem nebiş teyze gelmişti, hem de fıstıklı cipsler ve tadelle..  Aman Allah’ım bu iki tadın bende yaşattığı o mucize hazzı asla unutamam..

Şimdiki gibi öyle otobüs bulmak nerde?! Araba ise bir hayal.. Babamın gözü gibi baktığı lacivert bir Şahin’i vardı ama, teyzemler yine bazı geceler bizde kalırdı. Ben sabaha kadar ranzamın üstünde uyuma numarası yapar, teyzemle annemin sabahlara süren sohbetlerini dinlerdim. 30 lu yaşlarındaydılar.. Gençlerdi.. Yanakları pembe pembeydi..Duruşları dikti..

Oysa bugün tenlerine yıllar, gözlerine hüzün çökmüş.. Teyzem haftalık sildiği camlarını Kurban Bayramından bu zamanda kadar hiç silmediğini söyleyince; ne denli yaşlandığını, hastalığının onu ne derecede yıprattığını anladım. Onlarla birlikte benim içimide bir hüzün kapladı..

Yıllar sonra nihayet diğer teyzem de İstanbul’a kesin dönüş yaptı. Bugün iki teyzemi ve kuzenlerimi ağırladığım bu sofrada Eren’den başka beyfendi yoktu. 6 prensesin olduğu bu güzel pazar gününde iki teyze olunca anne yarısı oldu anne çeyreği:)

Soframızdakiler:

Kıymalı Terletmeli U Böreği                                                 

İki Peynirli Dereotlu Poğaça

Kereviz Salatası

Bayat Ekmek Salatası

Kırmızı Biberli Patlıcan Sarma

Dereotlu Armut Salatası

Gökkuşağı Tatlı

Ve..

 

KİVİLİ TART

Teyzoşumu ve kuzenlerimi  kolay kolay ağırlayamadığım için bu gelişlerinde çok özel olmasını planlıyordum. Hafta sonu mesai yapmak zorunda kalmam hayallerimi suya düşürdü. Neyseki pazar günü, sabahın en bereketli saatlerinden istifade ederek birşeyler hazırlayabildim. Kuzenler az sıklıkla görüşseler de, aralarındaki bağ kardeşlikten öte olduğu için çok kuvvetlidir. Bende en büyükleri olduğum için, beğenmeselerde kulakları çekilmesin diye seslerini çıkaramadıkları kesin:))

Malzemeler:

Hamur tarifini Cahide Ablamdan aldım. Ben tarifi biraz değiştirip hamurda süt kullandım. İç kremasını da vakit yetersizliğinden hazır kullandım.

  • 2 yumurta
  • 125 gr tereyağı (eritilmiş)
  • 1 çay bardağı soğuk süt
  • 3 yemek kaşığı pudra şeker
  • Alabildiği kadar un
  • 1 pk kabartma tozu

Yapılışı:

  • Tüm malzemeler kulak memesinden yumuşak bir kıvamda yoğrulur ve merdane yardımıyla açılır. Tart kalıbı yağlanıp, açılmış hamur ile kaplanır. Yanlardan artan fazla hamur kesilip alınır.
  • Tart hamurun dip kısmını çatal veya kürdan yardımıyla delinir.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

  • 175 derecelik ısınmış fırında pişirin. Soğuduktan sonra kabından çıkarın. Ben unuttuğum için kullanmadım. Eğer tart kalıbınızın altına yağlı kağıt ile 2 eşit şerit kağıdı + şeklinde hamurla kalıp arasına yerleştirirseniz, piştikten sonra çıkarmanız kolaylaşacaktır.
  • Hamurunun tamamen soğuduktan sonra dolgu kremasını paketindeki tarife göre hazırlayın. Tart hamurunuzu kremayla kaplayın.
  • Tüm tartı kivi ile süsleyin ve jöle ile kaplayın. ( jöle de ben kenton marka büyük kutuda olanlarından kullanıyorum. Pratik oluyor. 2 yemek kaşığı jöleye 2 çay bardağı su ile hazırladım. Soğuyup katılaşmasına izin vermeden meyvelerin üzerinde gezdirdim).

Afiyetle Kalın.

12 Responses to 6 Prenses & Kivili Tart

  1. derya diyor ki:

    Canım muhteşem bir masa ve menü ellerine sağlık.O masada olup o sohbete katılmak vardı öpüyorum.

  2. lezizsofralar diyor ki:

    Sofrada kus sütü eksik desek yeridir heralde masallah Allah daha cok bolluk bereket versin,ayrica herbiri basli basina lezzet bombasi gercektende nefis görünüyorlar canim emegine ellerine saglik,kivili tarti bende denemistim gercekten nefis oluyor…
    Hayirli haftalar diliyorum sevgiler…

  3. reyhan diyor ki:

    o masa da bulunan ve tüm lezzetleri deneyen biri olarak eline emeğine sağlık.herşey o kadar güzeldi ki hala tatları damağımda.çok teşekkür ederiz muazzez abla tekrarını iple çekiyoruz erenle birlikte.eren senin evini çok sevmiş.başarılarının devamını diliyorum ve kocaman öpüyorum.

  4. Cahide diyor ki:

    Aramızda kalsın, senin sofraları kıskanmaya başladım. Benim davet edebileceğim kimsem yok! Ağlıyacağım hakkaten :( Gurbet ne zormuş yaa :(

    Maşaallah diyeyim. Allah muhabbetinizi bozmasın.Sofraya Halil ibrahim bereketi gelmiş sanki. Ellerin dert görmesin canım benim.
    Benim tartın esprisi jölesinin doğal oluşundaydı.Hazır jöleler genelde haram içerikli. şimdilerde bitkiselleri var ama, hiç kullanmadım nasıl acaba?

  5. Cahide diyor ki:

    Aaaa ben bir çiçek gönderdim ama gelmedimi yoksa??

  6. FERZAN diyor ki:

    bu masada ben de olmak isterdim hepside harika görünüyor,sevgiler…

  7. Geri bildirim: Zeytin Ezmeli Poğaça «

  8. GAMZE diyor ki:

    patlıcan sarma gerçekten süper gözüküyor az önce yemek yememe rağmen iştahımı kabarttı doğrusu ancak tarifinin olmamasına çok ama çok üzüldüm. we bende sofralarımda böyle birşeyin yer almasını istiyorum.. ayrıca da ellerinize sağlık…

    • Tanerinesi diyor ki:

      En kısa zamanda sizin için tarifini yayınlayacağım Gamze Hnm. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

