Elma Tatlısı

Eşimin yedikten sonra tatlı yapmadın mı diye sorduğu tek tatlı.. Sanırım ben etrafımdaki herkesi çok kötü alıştırdım. Şöyle beş dakikada hafif bir tatlı yaptığımda kimse burnuna bile tutmuyor..

Malzemeler:

  • 4 adet elma
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 4 ceviz içi – fındık
  • 2 tatlı kaşığı kuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Yarım paket vanilyalı puding ( evde budinginiz yoksa daha önce verdiğim bu tarifimdeki muhallebiyi damla sakızı koymadan, yarım ölçüde yaparak hazırlayabilirsiniz)

Yapılışı:

  • Evde en sevdiğiniz tencerenize 4 adet soyduğunuz ve içini oyduğunuz elmaları alın. (Benim en sevdiğim tencerem cananımdan:)

     

    • Elmaların ortalarına gelecek kadar sıcak su koyun ve elmaların üzerinden birer yemek kaşığı toz şeker gezdirin. Elmalarınızı kaynayan suda çok yumuşamasına izin vermeden pişirin.
    • Pudinginizi üzerindeki tarife göre hazırlayınız. 8 elma kullanacaksanız pudingin tamamını da yapabilirsiniz.
    • Elmaları servis tabağına alın ve soğumaya bırakın. Elmaların soğumasını beklerken bir kasede iri dövülmüş ceviz, fındık, tarçın ve kuş üzümünü karıştırın (kuş üzümlerini sıcak suda 2 dk bekletmenizi tavsiye ederim)

    • Elmaların içlerini hazırladığınız karışımla doldurunuz.
    • Hazırlarığınız muhallebinizi veya pudinginizi kaşık yardımıyla elmaların üzerinden, elmaları tamamen kaplayacak şekilde dökünüz.
    • Yarım saat oda sıcaklığında, bir saat buzdolabında bekletiniz. Tarçınla süsleyip servis ediniz.

    Afiyetle kalınız..

    8 Responses to Elma Tatlısı

    1. deryayla says:

      Canım tam benim gibi bir elma canavarına layık bir tatlı olmuş:))Ellerine sağlık sunumda harika öpüyorum.

    2. aslıhan says:

      Kesinlikle herzaman favorim meyve tatlılarıdır…

      Ellerine sağlık muazzezciğim…

    3. CANAN says:

      güle güle kullan beğeniyo olmana çok sevindin. Tencereye ruh katan yaptıyın yemekler emin ol. Güzel günlerde kullan

    4. CANAN says:

      güle güle kullan beğeniyo olmana çok sevindim. Tencereye ruh katan senin güzel yemeklerin olmuş. Güzel günlerde kullan inş.

    5. Cahide says:

      Eveeet, taslakta bekleyen tariflerimden biri bu. ama benimki biraz daha farklı. Çok nefis görünüyor.Mmmm canım istedi şimdi. Ellerine sağlık gülüm.
      Hayırlı cumalar dilerim…

      • muazzez says:

        Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. İnsanın üzerine arada kara bulut çökerya işte öyle bir haldeyim. Kendim dahi siteme 2 gündür girmiyordum. Ayrı ayrı teşekkür ediyorum bu güzel yorumlarınız için. Bu arada cahide ablacığım senin tarifini sabırsızlıkla bekliyorum:) Belki eşime senin usulunce sevdirebilirim elma tatlısını..

    6. kumsal540 says:

      az önce tarifi denedim soğumasını sabırsızlıkla bekliyorum yalnız benimkinin muhallebisi böyle pürüzsüz ve ince tabaka olmadı biraz kalın oldu 2 gündür arşivinizi izliyorum sıkılmadan ne güzel yazmışsınız böyle kayınvalideniz ve eşinizin ailesine olan sevginize hayran kaldım doğrusu ben istesem de başaramıyorum onları sevmeyi ve bu da ister istemez ilişkilerimize yansıyor web sitenizdeki en büyük eksiklik iletişim bilginizin olmayışı bence ve de biraz daha kendinizden bahsedin bence bu ve daha önce yazdığım yorumların karşılığını sabırsızlıkla bekliyorum
      tebrikler

    7. kumsal540 says:

      bu arada ne kadar üretici bi insansınız böyle özellikle çubuk kraker dediğiniz tarife bayıldım dikkat edin yaratıcı değil üretici lütfen bu kelimeyi yaratılmışlar için kullanmayalım

    Bir Cevap Yazın

