Kahvaltılık Sosis ve Bereketiyle Evlilik..

Bekar bir arkadaşımın evlilik için kararsız olduğu şu günlerde benden yardım istedi.. Bense, evliliğin bana ne kattığını daha önce düşünmemiştim bile..

Ve “Nikâh benim sünnetimdendir. Kim benim sünnetimi uygulamazsa benden değildir. Evleniniz, çoğalınız; ben diğer ümmetlere karşı sizin çokluğunuzla iftihar ederim…” hadis-i şerifinden yola çıktım: Evlilik berekettir..

Çocukluk yıllarımda, pazar günleri, hava esmer şeker gibiyse mutsuz olur, hiç bişey yapamayacağımız için mızmızlanır dururduk. Oysa şimdilerde puslu havalar içimizi açar oldu. Haftaiçi her sabah, ” haftasonu asla evden dışarı çıkmayacağım” desem de, içimdeki kurt yüzünden daha cumartesi akşam olmadan yollara dökülüyoruz.

Alışveriş merkezlerinden olabildiğince uzak duran hatta nefret eden ben , yolumuz mecburen AVM lere düştüğünde, tek girdiğim yerler,mutfak gereçleri satan mağazalar oluyor. Kıyafetlerimi yılda maksimum 2-3 kez plansız girdiğim mağazalardan alıyorum.

Fıtratımın zıttını mı yaşıyorum yoksa yaşlandım mı bilmiyorum.. Bu kadar az alışverişle bile 10 kapaklı gardrobun 7 si nasıl bana ait olabiliyor..!? Hiç mi hiç bilmiyorum.. 3 çift ayakkabı ve 3 gömlekle mutlu olan eşime inat mı, 40’a yakın ayakkabı ve sayısını utandığım için söyleyemeyeceğim kıyafetlerim. . Çok hızlı yaşanan bir gençliğin israfının resmidir bunlar !

Bekarlığımda evlenince asla bu denli keyifi bir hayatım olmayacağına inanır, yaptığım işlerdeki başarının herşeyden daha güzel olduğuna zannederdim. 4 sene kendi işimi yapmak,bunun yanında aile şirketinde çalışmak,özgüvenimmde tavan yaptırmıştı. Her genç kadın gibi giyinmek, bakımlı olmak ve çalışmaktan ibaret bir hayat çok göz alıcıydı.. Evlenip bunları kaybetmek çok mantıksız olmaz mıydı..?!

Oysa evlenince kendi işimde tavan yaptım. Ve zirvedeyken kendi irademle bıraktım. Daha az parayla daha güzel nasıl giyinilir üzerine iktisat yaptım. Pratikleştim, bir kaç bakım işini 2-3 aya indirip evde nasıl yapılır öğrendim. Zaman kullanmayı öğrendim, işten eve gelinip kısa sürede ne kadar iş yapılır konusunda ustalaştım. Paylaşmayı, sabretmeyi, tanımayı öğrendim. İkinci üniversite okuma fırsatı yakaladım; bedavaya bir hoca ve bir koç elde ettim:) Geleceği düşledim, hayal kurma kabiliyetim ve inancım arttı.

Kısacası,doğru insanı bulduğunuz da malınız, zamanınız, güzel duygularınız ..herşeyiniz.. hayatınız bereketlenir…

KAHVALTILIK SOSİS

Malzemeler(2-3 kilişik):

  • 10  adet sosis
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı nane

Yapılışı:

  • Sos tencerenizde 1 yemek kaşığı zeytinyağını ve 2 yemek kaşığı salçayı kavurun.
  • Ayrı bir yerde teflon tavanızda 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile başlarından artı işareti attığınız sosilerinizi hafifçe çevirerek kızartın.
  • Kavurduğunuz salçanızı göz kararı (ortalama 2/3 su bardağı) kaynar su dökerek sulandırın.
  • Sosislerinizi salçalı sosa atıp iyice harmanlayın.
  • Servis tabağınıza alın ve nane serpin. Nane kulağa hoş gelmesede çok farklı ve lezzetli bir tat yapıyor.
  • Sosisler tuzlu olduğundan tuzunu sofrada kontrol ettikten sonra atmanızı öneririm(biz kullanmıyoruz).

 

5 Responses to Kahvaltılık Sosis ve Bereketiyle Evlilik..

  1. songül diyor ki:

    Ne güzel söylemişsiniz evet, 11 yıllık evliliğim her günü ayrı bir bereket. Sosisler ve resim çok güzel. Elinize sağlık

  2. Müjgan diyor ki:

    Missss gibiii kokuyor:)

  3. lezizsofralar diyor ki:

    Kiz acik yavas ol bu ne hiz masallah ne cok tarif eklemissin oy basim döndü :)) Hayat insana her gecen gün neler neler ögretiyor demi ama bu bile daha yolun basi,esinle mutlulugunun bir ömür boyu sürmesini dilerim canim.

  4. Geri bildirim: En güzel öğün.. Kahvaltı «

  5. Elif diyor ki:

    Çok ama çok güzel anlatmışsınız. 6 aylık yeni evli biri olarak hiçbirşeye yetişemediğimi düşünüyorum özellikle ev işlerine vs. zamanla zamanımı planlamayı bende öğrenirim inşallah. Sitenizi bugün buldum, hem çalışıp hem bunca güzel sofralar hazırlamaya yetişebilmeniz benim için gerçekten umut ve mutluluk verici. Ellerinize sağlık, darısı başıma inşallah :)

Bir Cevap Yazın

