Kedidili Tiremusu..

Tiremusunun en keyifli hali..

Fazla söze gerek yok.. Resim yetmiyor mu?

Ti-Re-Mu-Su

Malzemeler:

  • 1 pk kedi dili
  • 1 pk labne peyniri (200 gr)
  • 4 su bardağı süt
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı toz şeker

Islatmak için:

  • 2 yemek kaşığı nescafe
  • 1 su bardağı süt

Yapılışı:

  • 4 su bardağı süt, un ve şekeri tencereye alın, kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra koyulaşacaktır. 5 dk daha sürekli karıştırarak pişirin (un kokusu çıkana kadar).
  • Muhallebizin tamamen soğumasını bekleyin. Soğuduktan sonra labne peynirini ekleyin ve kaşıkla karıştırın (asla mikser kullanmayın, sulanıyor ve kıvam bozuluyor)
  • Bir kaseye bir su bardağı sütü alın ve nescafeyi ekleyin, iyice karıştırın.
  • Kedidili paketinin yarısını nescafeli süte batırıp çıkarın. Kırılmasınlar ama yumuşasınlar.
  • Islattığınız kedidillerinin üzerine muhallebinizin yarısını da ekleyin.
  • Yarım paket kedidillerini de ıslatıp, kalan muhallebiyi üzerlerine ekleyin. Çay süzgeci yardımıyla toz kakao ile kaplayın. Mümkünse bir gece buzdolabında bekletip servis yapın. Servis yapacağınız zaman son kez kakao serpin.

Afiyetle Kalın..

9 Responses to Kedidili Tiremusu..

  1. derya says:

    Canımmm hayırlı pazarlar Tramisuya bayılırım ama ben Mascarpone peyniri ile yapıyorum.Aklında bulunsun labneli kremayla mascarponeli krema çok fark ediyor.Orjinalindede mascarpone peyniri kullanılıyor.Ellerine sağlık öpüyorum.

    • muazzez says:

      Nasihatını dikkate alıcam Derya Ablacığım. Mascarpone ile yaptığımda da sana bir dilim göndericem:) Güzel bir pazar diliyorum, yanında da bol tatil.. Bende öpüyorum ablacığım..

  2. Cahide says:

    Bu kolayı oluyor sanırım. Çok oldu yapmayalı. Hazır kekle yapmıştım bir kaç yıl evvel.

    Hep yeni tarifler deneyince, aynıları pek yapılmıyor :)
    Ellerine sağlık canım….

  3. derya says:

    Canım kardeşim ben aslen İstanbulluyum iş nedeniyle 4 sene önce yerleştik Bursa’ya.Beklerimm tabii başımla beraber öpüyorum.

  4. Limon çiçekleri says:

    Muazzez hanım,nazik ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için iade-i ziyarete gelmiştim.siz o kadar övdünüz blogumu ama ben sizin blogunuza şimdi gelince kendimi kaybettim.Tevazunuza hayran kaldım inanın.sizi bu kadar geç keşfettiğim içinde üzüldüm.Herzaman cici yorumlarınızla beklerim.Muhabbetle..

    • tanerinesi says:

      Çook teşekkür ederim, ne yazcağımı şaşırdım inanın:) Estağfirullah efendim. Yorumunuz kocaman bir tebessüm oluşturdu yüzümde, bunun içinde ayrıca teşekkür etmeliim..

  5. kumsal540 says:

    ben bayılıyorum tramisuya çok hafif lezzetli ve harika siz de pek güzel süslemişsiniz ben de üzerine veya arasına damla çikolata koyuyorum bazen de üzerine türk kahvesi serpiyorum o da güzel oluyo ama çiğ kahve kokusu beni biraz rahatsız ediyo

  6. ELİF AYDIN says:

    MERHABA HAFTA SONU EŞİMİN KARDEŞLERİNİ İFTARA ÇAĞIRDIM. VE ONLARA SİZİN KEDİ DİLLİ TİREMUSU TARİFİNİZDEN TİREMUSU YAPDIM. 26 YAŞINDAYIM 1 KERE TİREMUSU YEDİM VE DAMAĞIMDA KALAN TADI SADECE KAHVE TADI. KAHVEYİ SEVERİM YALNIZ GALİBA BEN TİREMUSUYU PEK SEVMİYORUM AMA EŞİMİN KARDEŞLERİ ÇOK BEĞENDİ. HATTA KEDİ DİLLİ OLUŞUNU SEVDİLER KEKLE OLANI SEVMİYORLARMIŞ HOŞUMA GİTTİ ELİNİZE SAĞLIK TEŞEKÜRLER .

Bir Yanıt Bırakın

