Yeni Bir Sofra & Peynirli Az Gevrek Poğaça

Annem yeni evine taşınalı 1 yıl olsa da, kendi bloğunda yeni yeni arkadaşlıklar ediniyor. Çocukluk yıllarımızda yeni arkadaşlar edinmemiz, annemi yeni bir çevre edindiğimiz için çok mutlu ederdi. O yıllarımı “pısırık” (babam ve annemin bana taktıkları lakap) olarak geçirdiğim için,  sosyal biri olmayacağımdan korkarlardı. Büyüdükçe keşke biraz yerinde dursa dediklerini çok duydum…

Yıllar geçti şimdi annem benim küçük kızım gibi. Ona olan aşkım, herşeyin ötesine geçebiliyor. Şimdi ben onun yeni arkadaşlar edinmesiyle deliler gibi mutlu oluyorum. Bu koca masanın etrafında boş bardakları kontrol ederken, içim içime sığmadı..Bir ceviz kabuğuna sığabilirdim..

Seni çok seviyorum anneciğim..

Annemin Sofrası

Annemin sofrası için beraber mutfağa girdik. Sizler için bu masadan yeni 4-5 tarif var. Önümüzdeki haftayı ofisimi taşıma derdi yüzünden, dışarıda yemekle geçireceğiz. Bu arada da bende buradaki yeni tarifleri yayınlacağım. Yeni tarifler deneyemeyeceğim için bu sofra beni çok mutlu etti..

Milföy Örgü Börek

Kıymalı Baklavalık Yufka Böreği

Mayalı Peynirli Az Gevrek Poğaça

G. Antep’ten Aldığım İsot Ezmeli Kanepeler

Portakallı Kereviz Salatası

Çeşnili Zeytin Salatası

Peynirli Biber Sarmaları

Peynir Tabağı

Ayva Tatlısı

Pratik mi Pratik Çikolata  Rüyası:)

Misafirler umduğumdan da erken gelince, pastamın masada resmini çekemedim. Evde çektiğim için de çok mutlu oldum. Pazar günü yapıp akşamında anneme bugün için götürdüğüm  süpriz pastam. Buzdolabında kimseye yedirmemek için pazartesini zor atlamış..

MAYALI AZ GEVREK POĞAÇA

 Ne biçim bir isim bu dediniz gibi:) Tam adına yakışan bir poğaça oldu. Geçen hafta yaptığım mayalı poğaçalarımın tarifini biraz değiştirerek yapmak istedim. Adını uydurdum. Asıl gevrek poğaçalarımda sırf tereyağı kullanırım. Bu yarı gevrek oldu. Ama annemden de tam not aldı..

 Malzemeler:

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
  • 150 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 2 pak. instant kuru maya (veya küçük 1.5 pk yaş maya)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 yumurta akı (sarılarını üzerine süreceğiz)
  • Aldığı kadar un

İç Malzeme:

  • Beyaz peynir
  • Beyaz peynirin yarısı kadar kaşar peyniri (rendelenmiş)
  • İri kıyılmış maydonoz

Yapılışı:

  • Sütünüzü bir kaba alın. Üzerine mayayı ve şekeri ilave edin. 10 dk bekletin.
  • Karışımın 10 dk bekleme süresinde ayrı bir kapta yumurta aklarını, tuzu ve zeytinyağını karıştırın.
  •  3-4 su bardağı unu eleyin. ortasını havuz gibi açın.
  • Süt karışımını ve zeytinyağı karışımını birbirleri karıştırın.
  • Ortasını havuz gibi açtığınız una bu karışımı döküp yoğurmaya başlayın. Poğaçalarınızın yumuşacık olması için kulak memesinden daha bir yumuşak hamur elde edene kadar üzerine un eleyin.
  • Hamurunuzu 45 dk mayalandırın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Elinizle veya tezgah üzerinde bir merdaneyle yuvarlaklar oluşturun. İçlerine peynir ve maydonoz karışımı ilave edip, yuvarlayın.
  • 15 dk tepside tekrar mayalandırın. (Ben bunu sürekli yapıyorum)
  • Yumurta sarısı sürerek 180 derecede pişirin.
10 Responses to Yeni Bir Sofra & Peynirli Az Gevrek Poğaça

  1. derya says:

    Canım kardeşim öncelikle güzel yorumun için teşekkür ederim.Anneciğinindemi bloğu var haberim yoktu
    linkini yazarmısın bana:))Sofra muhteşem ellerinize,emeğinize sağlık senin ve annenin.Pastaya bittim ko
    caman öpüyorum.

    • Tanerinesi says:

      Derya ablacığım, sana bir dilim pasta yolluyorum:) Pastanın tarifi çok basit ve yakında vereceğim. O kadar pratik ki ben bile yaparken inanamadım, herkes de çok beğendi. Bu arada annemin bloğu yok. Oturduğu sitedeki her bina için blog diyorlar:) annemde 8. blokta:) Bende seni çok öpüyorum ablacığım..

  2. Cahide says:

    Hiç tarzım değil ama, “aboooo!!” diyesim geldi :) Muazzez Allah iyiliğini versin bu ne?
    Nasıl zengin bir sofra bu böyle.Ben daha mütevazi sofraları seviyorum. Bilmiyorum, belkide kendime daha zengin sofraları layık görmediğim içindir.

    Anneni sevindirmişsin ya, bu herşeye bedel. Ellerinize sağlık canım. Anneciğinede hürmetlerimi gönderiyorum…

    • Tanerinesi says:

      Teşekürrler Cahide ablacığım:) Evet bu aralar herşey annem için. Bu kadar zengin sofraları normalde bende sevmiyorum desem:) Ama tüm misafirlerin memnun ayrılması beni çok mutlu etti. Annemde selamlarını iletiyor.

  3. aslıhan says:

    Masadaki herşey nefis muazzezciğim…
    Yapanında yayınlayanında emeğine sağlık…

  4. Tanerinesi says:

    Teşekkürler aslıcığım. Ziyaretin içinde, güzel yorumun içinde.. Kimin arkadaşlarıyım diyesim geliyor:)

  5. btlbtr says:

    sitenizcok hos..zevkle ızlıycem… davet masanız da oldukca zengınelınıze kolunuza saglık

  6. btlbtr says:

    tekrar merhaba. nıkon d 5000 kullanıyorum. yenı aldım henuz 1 hafta oldu.. ama memnunum.ınsallah alıstıkca daha guzelkareler cekebılırım…. nazık yorumunuz ıcın cok tesekkur ederım…. gorusmek uzere…

  7. sofranıza hayran kaldımmm,muhteşem görünüyor.hepsi birbirinden güzel ikramlar.özellikle çikolata rüyası beni bitirdi.

Bir Yanıt Bırakın

