Nohutlu Tabbule & Bahane..

Canım annem şu sitemi kurdum kuralı benim kendisinden daha iyi yemek yaptığımı söyleyip duruyor. Oysa onun elindeki Allah tarafından verilmiş Anne Melekesi var.. Bunu o dahil herkez iyi biliyor.. Yemek sitem onun bazı işleri benim üzerime atması için bahane olduğunu düşünüyorum.. Yeni taşındığı site de, aynı blok içinde yeni arkadaşlar edinmesi beni çok mutlu etti. Önümüzdeki salı günüde hepsini birden kahvaltıya alacağını ve bana güvendiğini söyledi. Seve seve kabul ettim. Şimdi soruyorum anneciğim sana: “hem bu sayede sitene yeni tarifler eklemiş olursun” mu bahane, yoksa 20 arkadaşını ağırlamak için telaş yapman mı bahane.. !!

Söz verdiğim üzere bu hafta pazar günü masamdaki tüm yeni tarifleri yayınlayacağım. Sıra nohutlu tabbulede.

NOHUTLU TABBULE

Malzemeler (4 kişilik) :

  • Yarım su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • Yarım demet maydonoz (ince kıyılmış)
  • 1/3 demet dereotu (ince kıyılmış)
  • 2 adt taze soğan (ince kıyılmış)
  • 1 adet domates (Küp küp doğranmış)
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • Yarım limon suyu
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı:

  • Kısırlık ince bulgurunuzu bir kaba alın ve üzerine geçecek kadar soğuk su koyun. 10 dk bekletip süzün.
  • Nohutu ve diğer tüm malzemeleri tuz hariç, bulgurun üzerine ilave edin.
  • Bu karışımı buzdolabında 2-3 saat dinlendirin.
  • Servisten önce tuzunu ilave edin.
  • Yufka kasesinde veya marulla döşenmiş salata kasesinde servis yapınız.

Not: Bir sonraki tarifi, yufka kasesi nasıl yapılır.. Yufka kasesi tarifi için tıklayın.

6 Responses to Nohutlu Tabbule & Bahane..

  1. derya diyor ki:

    Canım benim ellerine sağlık tabbule süper.Annelerin elleri hep özeldir:))öpüyorum.

  2. Cahide diyor ki:

    Olsun canım, annen dediyse yapacaksın. Bizde böyle yaşımız kaç olursa olsun anne sözü bu başkasına benzemez :)

    Ellerine sağlık arkadaşım. Mutlaka denemek istidiğim bir lezzet. Ama fırsat bulamadım bir türlü. Muhabbetle…

    • muazzez diyor ki:

      Teşekkür ederim Cahide Hanım,
      Canneti kazanmanın kısa yolu (yollarınan biri) anne sözü tutmaktır.. Rabbim onların yüzlerini hep güldürsün.

      Tarifi kesinlikle denemenizi öneririm. Sizin yapacağınız güzel değişiklikleri de kopyalarım:) Yeni ellerde farklı lezzetler çıkacaktır eminim..

  3. Geri bildirim: Yufka Kasesi Nasıl Yapılır? «

  4. Geri bildirim: Mayalı Peynirli Poğaça «

Bir Cevap Yazın

