Meyveli Pratik Pasta

Bu akşam gitmeyi planladığım kalabalık arkadaş toplantım için hazırladığım pasta. Eve giderken ne yapayım diye o kadar çok düşündüm ki, karar veremedim. Evde de önce ekmi yapsam dedim, dolapta bekleyen kedi dilllerim değerlenecekti, canım istemedi.. Portakallı revani yapayım dedim, bu seferde portakal yok..Ve nihayet browni yapmaya karar verdim. Dolabı açınca yarım kutu konserve ananas görünce de, yaş pastaya yapmaya yöneldim..

PADİSPANYA KEK
Padispanya keki biraz zahmetli gibi görünsede, eliniz alıştımı dışarıdan padispanya almayacağınız kesin. Sizin için kolaylık olsun diye tüm aşamaları tek tek fotoğrafladım.

Malzemeler:
(26 cm kek kalıbı için)
1 Türk kahve fincanı yoğurt
4 yumurta
4 Türk kahve fincanı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kaynar su
4 Türk kahve fincanı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya

Yapılışı:


Önce 4 yumurtayı ayrı ayrı cam kaselere kırın (cam olmak zorunda..Yoksa asla kıvamı tutmuyor)


Yumurtanın aklarını 15 dk mikserler yüksek devirde çırpın. Resimde görüldüğü gibi kremşanti kıvamına gelecektir. 2 fincan toz şekeri de ilave edip, şeker eriyene kadar çırpmaya devam edin.


Yumurtanın sarısını 3 k çırpıp, kalan şekeri ve 3 yemek kaşığı kaynar suyu ilave edip çırpın. Yaklaşık 10 dk çırptıktan sonra yağı ekleyip 2 dk daha çırpın.


Derin bir kaba önce yumurta akı karışımını sonra sarıların karışımını boşaltın. Üzerine kalan toz malzemeleri (un, vanilya, kabartma tozu ) ve yoğurtu ekleyip tel çırpıcıyla 3-4 dk elinizle çırpın (bu sefer mikser kullanmayın). Varsa kelepçeli kalıbınızı veye 26 cm başka bir kek kalıbınızın tabanını katı yağ ile yağlayın ve unlayın. Fazla unu üzerinden atın. Asla kek kalıbınızın yanlarını yağlamayın (kabarmasını önlüyor). Benim tavsiyem padispanya için kelepçeli bir kek kalıbı almanızı öneririm. Benim Dr Oetker kelepçeli kek kalıbı ve tefal yanmaz (plastik) kek kalıbım var. İkisinide şiddetle öneririm.

Kekinizi ısıtılmış 180 derecelik fırında, yaklaşık 40-45 dk pişirin. Benim fırınım 45 dk da pişirdi. Kimi fırınlarda bu süre uzayabilir. Önerim kekiniz fırındayken ilk 35-40 dk fırınınızın kapağını asla açmayın.
Kekinizin ortası biraz kabarabilir. Telaş yapmayın. Süngerimsi olduğundan hemen düzleşecektir. Resimde gördüğünüz padispanyamı soğuduktan sonra (en az 1.5-2 saat sonra), keskin ve uzun bir bıçakla ortadan ikiye böldüm. Yoğurtlu padispanya kekim çok yumuşak olduğunda kekimi süt veya benzeri bir şeyle ıslatmadım.

Pasta Yapımı:
1 paket pasta kreması
1 paket krem şanti
3 adet muz
5 adet kivi
3 adet halka ananas dilimi

1 paket pasta kreması ve 1 paket krem şantiyi üzerlerindeki tarife göre hazırlayıp, karıştırdım. 30 dk buzdolabından dinlendirdim. Kekimin ilk katına bolca bu karışımdan sürdüm.Önce 2 adet muzu çatalla ezip kremanın üzerine yaydım. Sonra 4 adet kiviyi minik küp şeklinde üzerine doğradım.

Kalan kremayı ikinci katına sürdükten sonra ananas,kivi ve muz ile süsledim. Jöleyi üzerindeki tarife göre hazırlayıp hemen, katılaşmadan meyvelerin üzerini kaplayacak kadar örttüm. Öneri: Pastanızı bir gece buzdolabında bekletiniz.

13 Responses to Meyveli Pratik Pasta

  1. derya diyor ki:

    Canım resimlerin hiç bir tanesi görünmüyor.Ama malzeme listesine bakınca ne kadar leziz olduğunu anla
    mam mümkün ellerine sağlık öpüyorum.

    • tanerinesi diyor ki:

      Resimleri görememenize çok üzüldüm. Sanırım bugun sitemde bir aksilik var. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Yorumların beni çok mutlu ediyor derya ablacığım.

  2. Burcu G. diyor ki:

    Kakaolu padispanya tarifide verirmisiniz. yada sitede varmı?

  3. aslıhan diyor ki:

    Gözlere şenlik bir pasta olmuş ellerine sağlık muazzezciğim….

  4. Pastacı diyor ki:

    Muzlar biraz görüntüyü bozmuş gibi geldi bana..:)

  5. Geri bildirim: Pratik Kahvaltı & Pudingli Pasta.. «

  6. Geri bildirim: Turunculu Pasta.. «

  7. pasta oyunları diyor ki:

    bence güzel olmuş. gerçekten pratik. ellerinize sağlık.

  8. Geri bildirim: Çikolatalı Pasta «

  9. Geri bildirim: Merve’nin Pastası |

  10. tuba diyor ki:

    merhaba bu pastanızı hafta sonu denedım benım su oktay ustanın tanıtımını yaptıgı fırınından var
    30 dk fırını acmadım sonra yanık kokusuyla actım benım fırınım 25 dk pırısıyormus bıraz ustu yanıs tırasladım ustunu bırde kremayı kendım yapmak ıstedım o da cok koyu oldu muzlarıda dogradım ustune krem santı surdum ama sızınkı gıbı duzgun olmadı celık spatulayla surdum krem santıyı ama kekın bıraz kırıntılarıyla karıstı cok duzgun olmadı yarım saat vaktım yoktu dolapta bekletmeye 10 dk beklettım aksam tadına bakar haber verırım kolay gelsın

  11. nazife diyor ki:

    merhaba ben pastanızı yapmak istiyorum fakat öğrenciyim mikserim yok onsuz olmaz mı acaba?

Bir Cevap Yazın

