Tavuk Kokoreç


Babam eve hazır kızarmış tavuk aldığında göğüs kısmı hep kalırdı. Tavuğun beyaz eti yağsız olduğunda sevilerek yenmezdi. Annem de bu kısımları bize yedirebilmek için kokoreç yapardı. Haftasonu fazla haşladığım tavuğun kalan beyaz kısımlarını nasıl değerlendirirm diye düşünürken, bu tarif imdadıma yetişti. Sizlerde evde ister haşlanmış tavuk olsun, ister hazır kızarmış tavuk olsun artan tüm tavuklarınıza bu tarifler yeni tat katabilirsiniz.


TAVUK KOKOREÇ

Malzemeler:

1 tavuk göğsü
3-4 diş sarımsak
3 dal yeşil soğan
1-2 adet sivri biber
1 adet domates
Tuz-Karabiber-Kimyon-Pul biber-Kekik
Yarım çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı:

Asıl tarife uyacak olursak, önce beyaz etinizi küp küp(çok minik) doğrayın. Teflon tavanızda, zeytinyağı ile 15-20 dk soteleyin. Ben daha önce haşladığım etimi saçak şeklinde elimle parçaladım, zeytinyağını da biraz daha az tuttum.

Sırasıyla sarımsağı, sivri biberi,yeşil soğanı ve tüm baharatları (kendi damak zevkinize göre) etinize ilave edin. 5 dak daha kavurun.

Son olarakta 1 domatesinizi küp küp doğrayıp ilave edin (Ben domatesim kalmadığında kullanmadım).Domateslerde suyunu salana kadar kavurun.

Lavaşa dürüm yaparak servis ediniz.

4 Responses to Tavuk Kokoreç

  1. derya says:

    Canım ellerine sağlık tavuk kokoreç ve sunumu harika öpüyorum.

  2. aslıhan says:

    Yazmayı unutmuşum:))
    Yayınladığının ertesi günü denedim gerçekten nefis oldu en kısa zamanda ayınlayacağım ellerine sağlık canım….

  3. naile says:

    Merhaba.siteniz yemekler harika oncelikle bunu soylemek istiyorm.Denedim bugun bu tarifi,gercekten cok lezzetli oldu.kizarmis tavuk alirdim disardan ve gogus kismi kalirdi her zaman.kuru ve lezzetsiz oldugu icn.ama bu tarif sayesinde kalmayacak.tesekkurler tanerinesi:))

Bir Yanıt Bırakın

