Fırında Köfte Patates

Annemin, kayınvalidemi ağırladığı sofra..Rahatsızlığından ötürü, çok özenemediği için yayınlanacak bir şey yok desede ben inatla çektim. Eşimin ailesi ayrı şehirde yaşaması sebebiyle, dünürlerin bu tarz sofralarda sıkca bir araya gelmelerini engelliyor.. Fırsat bu fırsat bende bu sofradan annemin en güzel tarifini yayınlıyorum..

    Yoğurt Çorbası
    Fırında Köfte Patates

  • Bizzat annemin elleriyle yaptığı gerçek mi gerçek Su Böreği:)

  • Peynirli Gözleme



  • Cevizli Kabak Salatası

  • Mevsim Salatası
  • Pilav
  • Sütlaç

FIRINDA KÖFTE PATATES

Malzemeler:

Köfte Harcı İçin

  • 750 gr köftelik kıyma
  • 4 dilim bayat ekmek (rondoda çekilmiş)
  • 2 orta boy soğan (çok minik küp küp doğranmış veya rendelenmiş)
  • 1 tatlı kaşığından az tuz
  • Yarım demet maydonoz (ince kıyılmış)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 yumurta

Tepsi için:

  • 3 adet sivri biber
  • 4-5  adet orta boy patates
  • 3 adet domates
  • 4 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 su bardağı sıcak su

Yapılışı:

  • Tüm kıyma harcını derin bir kapta yoğurun ve buzdolabında 20 dk dinlendirip, şekil verin.
  • Fırın tepsinize önce elma dilimi patates yerleştiriniz.
  • Patateslerinizin üzerine gelişigüzel köfte, domates ve biberlerinizi yerleştiriniz. Biberleri isterseniz içlerini temizleyip bütünde koyabilirsiniz.
  • Zeytinyağını bir tavaya alıp salçanızı kavurun. Üzerine kaynar suyunuzu ilave edip iyice karıştırın.
  • Salçalı suyu tepsinizin heryerine gelecek şekilde azar azar dökünüz. Köftelerin yarısına gelecek kadar su ilave edip, 200 derecelik ısınmış fırında pişiriniz.
4 Responses to Fırında Köfte Patates

  1. özlem says:

    arkadaşım ya kalbin kalbime karşıymış sanırım.yarın misafirim var köfte patates yapmaya karar verdim sonra bi senin sitene göz gezdireyim dedim..bide baktım benim aradığım tarif en başta..yazdım yarın yapıp sana msj atarım,yorumları..öpüyorum.aeo..

  2. Talip Muazzezinabisi says:

    Ondan sonra ”Vay abim niye tariflerime bakmıyor,vay niye birşeyler yazmıyor ?”diyorsun.Daha başında insanın aklı başından gidiyor.Can mı kalıyor insanda aaa kardeşim senin yemeklerini görünce.Hem köfte hem patates…Hem de bensiz … :)

Bir Cevap Yazın

