Ağladıkça, Minik Pizza…

Ağla ağla rahatlarsın diye kandırıldığımızı yeni yeni fark ediyorum. Çok değil 5-6 sene öncesi gibi atıyor yüreğim. Canım saatlerce yazmak istiyor, ağlayarak.. Bir yazmak rahatlatır, bir de ağlamak sanıyorum…

Sabahın beşi, penceremden bakıyorum.. Rahatlatır diye ,yeşil çayımı yudumluyorum. Bu aralar çok kararsızım, beni herşey rahatlatıyor..Dedim ya canım yazmak istiyor..

Ağladıkça yazıyorum ama tek damla göz yaşı olmadan..İçime ağlıyorum, enteresan onu da yeni yeni fark ediyorum..

Sabahın sessizliğinde boğuluyorum.Çığlığım yapay bahçemiz gibi yapay göldeki, gerçek ördekleri rahatsız ediyor. Tek gerçek onlar şu anda..

Eşim uyuyor.. Onun varlığı bana derin bir oh çektiriyor. Bir anda ısınıyorum.. Güzel bir kahvaltı hazırlamak istiyorum. Ağladıkça hazırlıyorum..

Gerçekten ağladığımı merak mı ediyorsunuz?

Ahmet Kaya dinliyorum,

Ağladıkça..!

MİNİK PİZZA TARİFİ

Cumartesi kahvaltısı için hazırlamıştım, 10 dk sürdü.

Malzemeler:

  • 10 adet tost ekmeği
  • 2 yumurta
  • 2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
  • 1.5 su bardağı süt,Tuz
  • Sucuk
  • Kaşar peyniri

Yapılışı:

  • Yumurtaları derin bir kapta 2 dk çırpın. Sütü, tuzu ve tereyağınızı ilave edin. Tereyağınızı erittiğiniz için ılık olacağında, süttünüzden sonra yumurtalara ilave edin.
  • Tost ekmeklerizi veya bayat ekmek dilimlerinizi bu karışıma batırıp çıkarın.
  • Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize ekmeklerinizi dizin. Üzerlerine sucuk dilimleri ile 15 dk pişirin.
  • Kaşarı küp küp doğrayın, ekmeklerin üzerine serpin. Pizzacıklarınızı 2 dk daha fırınlayıp servis yapınız.

HAFTA SONU 5 ÇAYI VE BİR ÖNERİ

Masamızdakiler:

Mercimek Köftesi

Su Böreği

Karışık Köfte

Ayva Tatlısı (kayınpederim için aynı hafta ikinci kez yapmış oldum)

ÖNERİ: Su böreğini, büyük marketlerde satılan, hazır su böreği yufkasıyla denedim. 6 adet yufka çıkıyor. Aynı annelerimizin elde açtığı gibi, su da haşlayıp, soğuk suda şoklayarak yapıyoruz. Normal yufkadan uzun sürsede yapımı, lezzet konusunda annemin yaptığı su böreğini gerçekten andırdı. Benim gibi asla yerini tutmaz diye çekinip almıyorsanız, (ben sizin yerinize denedim) almanızı öneririm.

  • Benim gibi büyük tepside yapmayın, çok ince oluyor.
  • Kalabalık misafirler için 3 paketten yapmanızı öneririm.

Bir Cevap Yazın

