Terbiyeli Kereviz ve Pırasa Salatası

Birkaç gündür içimde anlamsızlığını beraberinde getirdiği bir hüzün var.. Yeni filizlenen, kuvvetlenememiş  bir fidan gibi, boynu bükük dolaşıyorum ortalıkta.. Mutlu olmak ya da olmamak arasında gidip geliyorum.. Sebebini bilmediğim bu ruh haliyle, etrafımdakilere negatif enerji dağıtmamak için de rol oynuyorum.. Eşim kolay kolay mutluluk sarhoşu olup ortalıkta mecnun gezmez.. Soframızda, özellikle kahvaltımızda dostlarımız olsun, işte o zaman gezsin mecnun gibi.. Birkaç sabahtır ailesiyle kahvaltı yapınca onun heyecanla güne başladığını görmek, benim için yeniden doğuş oluyor…

İki gün önce annesini kaybeden, kendisi daha 16 yaşında, üstelik  4 ile 10 yaşında iki kardeşiyle hayata tutunmak zorunda olan küçük, nazlı bir kız tanıdım. Ruh halimin anlamsızlığına anlam katanda ta kendisidir.. Birkaç gündür derin düşüncelerde boğuluyorum. Bir yandan,  elimizdeki herşeyin zerresini etrafımızdakilerle paylaşmamız gerektiğini düşünüyor, mutluluğu dağıtmak için daha az harcamalıyız diyorum.. diyorum ve .. Sade bir kahvaltı masasından mutlu olan anne, baba ve oğul yağlı tablo gibi bana evet diyorlar…..

TERBİYELİ KEREVİZ

  • 3 büyük boy kereviz
  • 1 büyük boy patates
  • 2 orta boy havuç
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

  • Kerevizleri soyun ve irice küp şeklinde doğrayın. Havuçları halka şeklinde doğrayın.
  • Orta boy tencerenize 1 litre su koyup kaynatmaya başlayın.
  • Ayrı bir kapta yoğurt, un ve yumurtayı iyice çırpın. Kaynatan suyunuzdan bu karışıma 2-3 kepçe alıp ılıtın. (yoğurtun kesmemesi için şart)
  • Harcınızı tenceredeki kaynayan suya azar azar ilave edin.1 litre su(kaynamış) daha ilave edip  3-4 dk kaynatın.
  • Doğradığınız kerevizleri ve havuçları harcınıza ilave edip pişirmeye başlayın.
  • Yumuşamaya başlayan kerevizlere, daha ufak doğradığınız patatesleri ilave edin. Patateslerinizde pişince servis ediniz.

Not:

  • Ben kereviz alırken yapraklarını kontrol ederim. Tazeliği yapraklarından belli olur.
  • Pişirirken de yapraklarını muhakkak yemeğe ilave ederim. Çok lezzet katacaktır. Maydonoz gibi biraz doğramanız yerken kolaylık sağlayacaktır.
  • Suyunu siz göz kararı ayarlayın. Ben 2 litre suyla pişirdim. Siz bu miktarı azaltabilirsiniz.

PIRASA SALATASI

Kulağa farklı gelsede bizim evde baş salatalarımız arasına girdi. Normal salatadan da lezzetli olduğunu söyleyebilirim.

  • 3 adet pırasanın sadece beyaz kısımlarını ayırıp, çok ince şekilde kıyın.
  • Kırmızı lahanayı da aynı şekilde kıyın. Ama yoğurmayın.
  • İster sivir ister çarliston biber ilave edin.
  • Bol zeytinyağı ve tuz ile harmanlayın. Nar ekşiside ilave ede
  • Tabağınızın etrafına domates dilimleri serip, servis yapın.
One Response to Terbiyeli Kereviz ve Pırasa Salatası

  1. Talip Muazzezinabisi says:

    Rikkat gönüllü ruhlardır ki en küçük elemdende,neşeden de hikmet çıkarır.

    Bu arada Sebze ve Salata düşkünü biri olarak bu tarifi yapmasam bile bir gün tatmayı isterdim :)

Bir Cevap Yazın

