Tencerede Tavuk Baget

 

Bilenler için oldukça basit bir yemek olduğu kadar, bilmeyenler için zor olduğunu acı bir tecrübeyle öğrenmiş arkadaşım. Beni arayarak, senin tarifin gibi pişirdim ama tavuklar çiğ kaldı dediğinde, benim bunu yayınlamam gerek dedim. Telefonla verdiğim tarifler akılda kalmıyor sanırım.

Kalabalık misafirlerde, fırında başka bir yemek olduğunda ana yemek / ara sıcak olarak deneyebileceğiniz kolay bir tarif. Açıkçası ben, tamamen tepsi yıkama derdinden dolayı tencereyi seçiyorum. Yemeğin tamamı bitmeyecek kadar azınlıktaysak, ilk pişirmeden sonra kalanı tepsiden tencereye aktarma gözüme epey büyüyor. Tepsinizi sarıp buzdolaba kaldıradabilirsiniz. Benimkisi tamamen anneden miras kalan kötü bir titizlik alışkanlığı….

Tıpkı Gülsüm Ablamda da olduğu gibi:)

Malzemeler:

  • Kişi sayısına göre tavuk baget/ben 7 adet kullandım
  • 5-6 adet orta boy patates
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 3 adet sivri biber
  • 2 adet domates
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

  • Makarna tenceresi gibi yayvan bir tencerenize yıkanan bagetleri alıp üzerlerine çıkacak kadar su koyun.
  • Su kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 25-30dk haşlayın. Bagetleriniz büyükse süreyi uzatın.
  • Haşlanan bagetleri ve suyunu bir kaba alın.
  • Tencereye soğanı küp küp doğrayın, 1 yemek kaşığı zeytinyağ ile rengi değişene kadar kavurun.
  • Salçayı ilave edip kavurmaya devam edin.
  • Patateslerinizi soyup, bir parmak kalınlığında halka halka doğrayın. Domatesleri küp küp doğrayın. Tüm biberleri ince ince kıyın.
  • Bir sıra patates dizip diğer malzemelerden gelişigüzel arasına koyun. 3 sıra halinde patatesleri tencerenize alın.
  • Son olarakta kalan biberler ve tavuk bagetleri en üste yerleştirin. Patateslerin üzerine çıkacak şekilde, önce haşladığınız suyu ilave edin. Sonra sıcak su ekleyin.
  • Patatesler pişene kadar yemeğinizi kısık ateşte kapağını çok açmada pişirin.

Not: Ben yapmadım ama tad katması için soğanı kavurmadan önce, haşlanan bağetleri biraz daha fazla yağ koyarak 1-2 dk kızartabilirsiniz.

8 Responses to Tencerede Tavuk Baget

  1. gül says:

    tencerede tavuk baget. çok sevdiyim bir yemek ben tüm malzemeyi çiğden koyuyorum. size afyet sağlık şifa olsun.hayırlı günler.

  2. Geri bildirim: Merhaba.. «

  3. zübeyde says:

    bnmde çok sevdiğim yemeklerden bir tanesi ve bende tüm malzemeyi çiğden koyarak yapıyorum. ellerinize sağlık bütün tariflerini çok güzel ve pratikler..sizi sürekli takip ediyorum ama bu zmana kadar yorum yapmamıştım.bu güne kısmetmiş:))

    • tanerinesi says:

      Teşekkür ederim Zübeyde Hanım,
      İnanın yorumlar beni çok mutlu ediyor. Sizde en doğrusunu yapıyorsunuz. Ben bir çok yemekte sebzeleri kızartarak kullanılmasına rağmen ç,i olarak kullanıyorum. Hem mutfağım batmıyor hem de daha az yağ tüketmiş oluyorum:) Ama kızartmanın lezzeti çok farklı oluyor. Geçtiğimiz günlerde arkadaş sohbetimizde bir arkadaşım ” en lezzetli olan herşeyde bir katkı maddesi vardır” dedi. Evet çok doğru, ya kalorisi fazla oluyor yada katkı maddesi bağımlılık yaptığından lezzetini fazla sanıyoruz. Afiyetle kalın:)

  4. ayça says:

    evde tekim annem yok tatile gitti iftara da yemek yapmamm lazımdı yaşım 14.Burdan baktım tarife :) Sağolun süper olmuş :)

  5. mete says:

    teşekkürler tarif için o kadar yere baktım en açıklayıcı yazı olmuş.

  6. Çok güzel görünüyo teşekkür ederim ama biberim yok evde cikamıyorumda bibersizde güzel olurmu acaba?

Bir Cevap Yazın

