Örgü Börek ve Çubuk Kraker

ÖRGÜ BÖREK

Pazar günü arkadaşlarımla yaptığım kahvaltının börekleri. Tarifini yayınlayacağım demiştim. Zamanı geldi..

Malzemeler:

  • 1 paket milföy hamuru
  • 350 gr beyaz peynir
  • Maydonoz
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı:

  • Peyniri ve maydozu karıştırıp iç harcı hazırlayın.
  • Yumurtanın sarısını akından ayırıp üzerine sürmek için kaseye hazırlayın.
  • Milföyleri aşağıdaki resimlerdeki gibi saç örgüsü şeklinde sarın.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar fırınlayın.
  • İsterseniz çörek otu, haşhaş, susam ile süsleyin.

Yumuşayan milföylere 6 çizik atın. 5 ve 7 çizikle de daha önce denedim güzel olmuyor.

Önce sol kanattan başlayıp uca ve içe doğru birer birer sarın. Sandığınızdan çok kolay ve hızlı biteceklerdir.

ÇUBUK KRAKER

Arkadaşlarımla yapacağım kahvaltıya örgü böreğin yanında baklava yufkasından da peynirli börek yaptım. Daha önce tarifini verdiğim kuş üzümlü kıymalı börekten farklı olarak daha sıkı sardım. Yine süt-yumurta ve yağ hiç koymadım. Çıtır çıtır, çubuk kraker gibi hafif oldular.. Tamamen uydurmam olsada adını lezzeti, görüntüsü ve çıtırlığı sayesinde çubuk kraker koydum. Peynirli börek demek hafif kalırdı..

Malzemeler:

  • 20 adet baklavalık yufka (40 börek çıkıyor)
  • 300 beyaz peynir
  • Maydonoz

Yapılışı:

  • Önce dikdörtgen olan yufkayı uzunlamasına kestim. 2 dikdörtgen börek elde edin. 20 yaprağa bu işlemi uygulayın, 40 yaprak elde edin.
  •  Her yaprağın dar kısmının başına peynir harcınızı koyup, yanlarından birer çeltik atıp kesin ve harcı kapatın.
  • Sıkı bir şekilde sarın.
  • Yine yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

7 Responses to Örgü Börek ve Çubuk Kraker

  1. Suna says:

    Aslında amacım sadece yemek sitelerini gezmekti..Taki sizin sitenizi görüp bağlanana değin..Sunumunuz şahane..ÇOK ŞIK…Hem gözü hem ruhu doyuruyor…Tebrikler, sabırsızlıkla diğer tariflerinizi bekliyorum..iyi günler.

  2. Geri bildirim: Yeni Bir Sofra & Peynirli Az Gevrek Poğaça «

  3. Geri bildirim: Şehriye Salatası «

  4. Bir kaç milföy hamurunu birleştirdiniz mi? börek gözüme büyük göründü çünkü, çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık…

    • tanerinesi says:

      Merhaba Şukriye Hanım,
      Tek bir milföy yaprağı ile yapıyorum ben. Resimler yakın çekin olunca büyük gözüküyorlar. biraz sabır isteyen bir şekil, uğraştırıyor ama güzel görünuyor. Bir kaç denemeden sonra eliniz alışıyor ve düzgün şekiller yapabiliyor. Denemeniz mutlu eder.
      Selamlar..

  5. ELİF AYDIN says:

    MERHABA GERÇEKDEN ÇOK GÜZEL OLDU AMA BEN KIYMALI YAPDIM :) YAPIMINDADA ZORLANMADIM TEŞEKKÜRLER …

Bir Cevap Yazın

