Yumurtalı Pırasa

 

Canım annem bu yazımı sakın okumasın. Bekarlığımda evde pırasa yemeği olduğunda burun kıvırıp, zeytin ekmeğe talip olduğum günler gelince aklıma, çok utanıyorum. Oysa şimdi zeytinyağlı, kıymalısı yetmiyormuş gibi yumurtanın içine de koyuverdim. Üstelik tarçınlı.. Geçtiğimiz haftadan bir kahvaltı sofrası. Pazar günü kahvaltısı için denemenizi şiddetle öneririm.

Ben bu kadar övsemde eşim sofrada yine “portakallı pekin ördeği yok mu?” diye sordu..!  

Malzemeler:

  • 2 Sap pırasa
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • Tuz
  • Tarçın(yarım çay kaşığı)
  • Karabiber-Pulbiber

Yapılışı:

Yıkanan pırasa küçük dilimler halinde doğranır.  Zeytinyağ  tavaya alınır ve pırasalar eklenerek 7-8 dk kavrulur. Üzerine süt ilave edilip kapak kapatılır çok kısık ateşte 3-4 dk pişirilir. Yumurta ve baharatlar ayrı bir kapta çırpılır ve  pırasala eklenir. Yumurtalar pişince spatula ile harmanlanıp servis edilir.

One Response to Yumurtalı Pırasa

  1. fazilet says:

    Selamunaleykum muazzez hanim enfes tarifler sizi cok yeni buldum ama bayildim hergun bir tarifiniz evde pisiyo diyebilirim goz atmadigim bisey kalmasin diye hergun bakitorum birsey sormak istiyorum tabaklarimi gural ouletlerinden aldim yazmissiniz hamgi semtte tam adres verebilirmisiniz bayildim hepsine allah sizi nazardan korusun maasallah

Bir Cevap Yazın

