Naneli Patatesli Börek

Bugün iş çıkışı eniştemle teyzoşumu ziyarete gittim. Teyzem enfes bir börek hazırlamıştı. Ben naneyi ve naneli olduğu için yayla çorbasını çok severim. Teyzeme bu börek yayla çorbası kokuyor dedim: ) Teyzemin tarifini aynen yazıyorum..

Malzemeler:

  • 4 orta boy patates
  • 1 silme tatlı kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • tuz
  • 10 kare milföy hamuru

Yapılışı:

  • Patatesler haşlanır ve rendelenir.
  • Teflon tavaya çok az yağ konup rendelenmiş patatesler ilave edilir.
  • Kimyon, nane, tuz ve pul biber konup 1-2 dakika yağda kavrulur. Çok kavrulmayacak ve patateslerin rende hali bozulmayacak. Teyzemin tarifiyle tat gelsin diye hafif çevrilecek.
  • Milföyler dondurucudan çıkıp çözülürken, patates harcımızda soğuyacak.
  • Aralarına harç sürdükten sonra üçgen şeklinde kapatıp, üzerlerine yumurta sürülüp fırınlacak.
  • İştahlı yeğenler beklenilecek çay ve el yapımı baklava ile servis edilecek: )

Ellerine, kollarına sağlık anne yarısı..

2 Responses to Naneli Patatesli Börek

  1. reyhan says:

    ya ama ben böyle kıskanıyorum..

Bir Cevap Yazın

