Bayat Ekmek Salatası

Biz evde ekmek yemediğimiz için bayat ekmeğimiz olmuyor ama olanlar için enfes bir salata.  Hafta sonu ziyaretime gelen arkadaşlarım için yaptığım salatanın tarifini geç kalsamda yayınlıyorum.

Onlar için hazırladıklarım

Balkabağı Pastası

Peynirli Börek



Karnıyarık Böreği

Karnıyarık böreği peynirli börek ile tıpa tıp aynı. Ben vakit sebebiyle ikisininde iç harcını aynı yapsamda, normalde karnıyarık böreği kıymalı börekten oluyor. Diğer peynirli börekleri sade şekilde pişirdim. Karnıyarık böreğini ortadan bıçak ile çizik atıp derince açtıktan sonra domates ve biberle süslerim.

Pişirme önerileri:

  • Kıymalı harç olursa börekleri % 80 piştikten sonra fırından çıkarıp, yumurta kırıp tekrar fırına verebilirsiniz.
  • Patatesli harçla sararsanız yine % 80 piştikten sonra bıçakla kestiğiniz böreklere soslu kavrulmuş kıyma ilave edip tekrar kızartabilirsiniz.

Her iki işlemde de börekleri fırına sürmeden ortaları kesmeniz gerekir.

BAYAT EKMEK SALATASI (15 kişilik)

  • 1 kg havuç
  • 1 kg kabak
  • 1 tane bayat tekli ekmek
  • Zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak rendesi
  • Tuz

Havuçları rendeleyin veya rondodan geçirin. 1 kg havuç kullandım ve 2/3 çay bardağı zeytinyağ ile 10 dk kavurdum. Varsa muhakkak zeytinyağ ile kavurun, mayonez koymayacağımız için lezzet katacaktır.

1 kg kabağıda aynı şekilde rendeleyip, 10 dk kavrulan havuçlara ilave edip, kaynamaya başladıktan sonra 15-20 dk ağzı kapalı bir şekilde pişirelim.

 Soğuyan salatamıza 1.5 su bardağı iri kıyılmış ceviz, 2 kilo yoğurt, 2 diş sarımsak rendesi ve 1 tekli ekmek unu(tarifi aşağıda) ilave edelim.

Ekmeğimi ben 3 gün önceden alıp poşetinde bayatlattım. Ve robotton geçirip un haline getirdim. Bu şekilde dondurucuda muhafaza edebilirsiniz.

4 Responses to Bayat Ekmek Salatası

  1. Geri bildirim: Közlenmiş Biber Sarması «

  2. Geri bildirim: 6 Prenses & Kivili Tart «

  3. Geri bildirim: Pratik Kahvaltı & Pudingli Pasta.. «

  4. Aynur says:

    Bu tarifi bugün soframa dahil etmeyi düşünüyorum teşekkürler kardeşim
    sevgiler

Bir Cevap Yazın

