Moğol Barbeküsü

Evde sacım yok bahanesi sayesinde yapmadığım yemekler, şimdi wok tavasında yapmayı keşfetmemle yemek için dışarı çıkma sayımız git gide azalıyor. Tarifini vereceğim yemeği Go Mongo da yiyebilirsiniz. Moğol barbeküsünün hikayesi, Moğalistan’ın bir kültürü olan avcılıktan geliyormuş. Avcılar avlarını akşamları parti eşliğinde pişirirken, kılıçlarıyla da çiğ sebzeleri dilimler kalkanları üzerinde etlerle beraber pişirirlermiş. Go mongo restaurantlar zinciri bu mirası yaşatıp, “Mongolian Barbeque” konseptini misafirlerine sunuyor.

Gidemeyenler için tarifini veriyorum:

  • 2 kişi için 250 gr et (ince ve uzun dilimler halinde kesilmiş beyaz veyaz kırmızı et)
  • 2 kişilik Çin eriştesi (noodle)
  • Sevdiğiniz tüm sebzeler : Ben brokoli, kırmızı biber, taze soğan, mantar, çarliston-sivri biber, karnıbahar, çeri domates, patlıcan, taze fasulye kullandım. İlave olarak pırasa, bezelye, dolmalık biber, soya fasulyesi, lahana, ıspanak, mısır, brüksel lahanası,kabak kullanabilirsiniz. Sebzeleri şeritler halinde dilimleyiniz.

 

  • Sos için: Meksika sosu, soya sosu, acı biber sosu, karabiber, tuz, kimyon, yenibahar, sumak kullanabilirsiniz.
  • Zeytinyağı

Yapılışı

  • Wok (çukur) tavanızı 2-3 yemek kaşığı yağ döküp iyice ısıtın, ve tüm sebzeleri atın. (ben resimde görülen tüm sebzeleri aynı anda tavaya aldım)
  • Sebzeleri bir yandan tavanızda çeviriken diğer yandan kaynar suda 5 dk çin eriştesinizi haşlayın, süzün. (Paketler içinde kişi adedine göre çıkacaktır.Ben 2 adet haşladım.)

  • Eğer domates kulanacaksanız bunu yemeğinize sebzelerin rengi değiştikten sonra katın.
  • Wok tavasında 15-20 dk harlı ateşte pişirdiğiniz sebzelerinize istediğiniz sosları ve baharatları katıp, çin eriştesiyle servis yapınız.

Not:Ben et kullanmadım.Kullanmak isterseniz, sebzelerden önce 5 dk etleri kavurup sebzeleri ilave edin.

3 Responses to Moğol Barbeküsü

  1. jibek diyor ki:

    Selamunaleykum guzel akrdesim,
    iyikide blogumuza yorum birakmissin yoksa bu huzur veren sayfadan bi haber olmaya devam edicektim.

    Sayfani tam inceleyemedim ama baktiklarim arasinda nereye yorum yazacagimi sasirdim, hakkimizdaki bolumde zeytinburnu kelimesiyle dogup buyudugum hasretligini cektigim sevdiklerime uctum gittim bir an.

    Emirgan korusuna, helede o burnumda tuten simide kilitlendim adeta…

    En sonunda cok sevdigim bu yemegi gorunce buraya yazmaya karar verdim ki ayni zamanda bu yemegin orjinal tuyolarindanda seni haberdar etmis olurum diye dusundum ;)

    Uygur Turklerinin ana yemegi olan bu yemegin ismi lagmandir, helede sarimsakli ozel sosuda eslik ederse tadina doyum olmaz.

    Sosun tarifi : 1 cay bardagi siviyagi derince bir sutluge koyun ki tasma yapmasin, yagi iyice kizdirip kenara alin icerisine minicik dogranmis 7-8 dis sarimsagi birden atin yag kopukleri sonmesine yakin 1 yemek kasigi dolusu kirmizi pul biberide ilave edin karistirin son olarak 1 tatli kasigi sirkeyi de ekleyin, Tabaginiza biraz lagman (noodle-makarna) alin, uzerine sanza (etli sebzeli karisim) ilave edin en son sarimsakli sosunu hem makarnanin hem sebze sosunun uzerine gezdirerek servis yapin.

    Puf noktasi: sos pistikten sonra sarimsaklar kayis gibi olmamali vede yanmis olmamali, citir citir bir kivamda olmali. Bu sosu herhangi bir makarna ile de servis edebilirsiniz.
    Afiyet olsun.

    Hayrli bereketli Cumalar.

    • tanerinesi diyor ki:

      çoook teşekkür ediyorum jibek Hnm.Bende sarımsağı çok severim. Evdeki 3 parça noodle kalmıştı hemen deneyeceğim. Sanıyorum sizden öğreneceklerim epeyce fazla..

  2. Geri bildirim: Noodle & Kremalı Somon «

Bir Cevap Yazın

