Hamsi Tava

“Şimdi 2 kişisiniz; 2 tava hamsi çok olmadı mı?” diye soracak olursanız, merakınızı gidereyim:

İlk okul yıllarımdı. Her pazar babam halden taze balık alırdı. Bende annemle mutfağa girer, sobanın başında bekleyen kardeşlerime pişen balıkların yanına salata yapardım. Ellerimin ne kadar çok üşüdüğünü hiç unutmam. Üşüyen parmaklarla minik hamsileri zar zor yediğim için, benim tabağımda hep fazladan kalırdı. Kardeşlerim kendi hamsileri bitince benim hamsilerimi yerlerdi. Masadan karnım doysa da, balığa doymadan kalkardım. Bilinç altımda o korku kalmış olsa gerek ki, abartıyorum pişirirken.

Ya masanın altından bir el uzanırsa ..!

Not: Ellerim üşümesin diye salata da yapmadım.. Soğanı da eşim soydu..

 

Ayıklanan hamsiler bol suda 5-6 kez yıkandıktan sonra süzgeçte suları tamemen süzülür ve tuzlanır. Derince bir kapta tüm hamsiler mısır unlanır. Tavanın her yeri yağlanır ve hamsiler resimdeki gibi dizilir. Dizme işlemi bittikten sonra, hamsilerin üzerine bir silme kadar mısır unu serpilir.

Hamsileri tavaya dizerken çok sık dizmeye özen gösteriniz. Böylece kızarırken birbirlerine yapışacaklardır. Ters çevirme esnasında dağılmalarıda önlenmiş olurlar. Bir tarafı pişen hamsiler hamsi tavası kapağı yardımıyla ters çevrilir.

Bu kapaktan muhakkak bir tane alınız. Kapağın kenarı düz olduğu için, tencere böreği, tencere makarna böreği, hamsi tava işlemleri için çok işe yarayacaktır.

Bir Yanıt Bırakın

