Etsiz Kabak Dolması

Dün 4 yıl bitti. Evliliğimizin bir günü bile kabak tadı vermediği için, eşime çok sevdiği kabak dolması yaptım. Rabbim herkezin evine huzur, sıhhat, bereket versin.

Not:Sabah işe gitmeden müşteriye uğramayı planlamam bir hataymış. Feci yağan yağmur İstanbul trafiğini felç etmiş. Aralardan kaçayım derken kendimi Metal İş Sanayi Sitesinde buluverdim. Burada ne işim var diye düşünürken, radyoda ‘Cumanız Hayırlı Olsun’ mesajıyla bir tebessüm attım. Bugün cuma, yarın tatil. Cuma gerçekten çok hayırlı bir gün..!

Masamızdan kareler

Etsiz Dolma

Fırın Poşetinde Soslu Tavuk

Cevizli Havuç Salatası

Nar Ekşili Salata

Kupta Bisküvili Çikolata

Meyve Salatası ve Eşimin Ofisime Yolladığı Çiçekler

Küçük Süprizim..

ETSİZ KABAK DOLMASI
Bu dolmayı Mersin de bir arkadaşımda yedim. Çok geç öğrendiğim için hayıflanıyorum. Patlıcan, biber dolmaları içinde deneyebilirsiniz. Evde her zaman kıyma bulunmayabilir. Ayrıca et sevmeyenler için, hafif mayhoş bir dolma oluyor.

  • 6 adet kabak
  • 5 orta boy domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı sumak
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım limon suyu
  • 3/1 demet maydonoz ve dereotu
  • 1 su bardağı pirinç
  • Yarım su bardağı köftelik bulgur
  • Yarım su bardağı su
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 büyük boy soğan

6 adet kabağı ortadan ikiye bölüp içlerini temizliyoruz. Domateslerin 4 adedini aynı şekilde kabuklarını soymadan temizliyoruz. 
Ayrı bir yerde kalan 1 adet domatesle beraber tüm malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz. Domates ve soğan küp küp olacak.
Kabakların içlerini doldurup, domatesle kapak yapıyoruz. Tencerede kabakların yarısına gelmeyecek şekilde su koyuyoruz. Kaynadıktan 10 dk. sonra doldurduğumuz 4 adet domatesimizide kabakların üzerlerine alıp pişirmeye bırakıyoruz. Dolmamazı ne çok soğuk ne de çok sıcak servis yapıyoruz.

One Response to Etsiz Kabak Dolması

  1. seda says:

    sofranız harika görünüyor..allah mutlu ve agzınızın tadını bozmasın..bende 1 yıllık evliyim..bekarken hiç yemek yapmayı bilmezdim fakat evlendiğimden beri çok güzel yemekler yapıyorum :) saglıcakla kalın …dolma tarııfnı aldım hemen yapıyorum :))

Bir Cevap Yazın

