Çikolatalı Truff

Eşim dün akşam, ‘geçen gün yaptığın mercimek çorbasından yarın akşam için yapar mısın’ dedi ve akşam yemeği masasından ayrıldı. Döndüğünde beni truff yapıyor olarak buldu. ((Benden bir şey isteyeceğinde ters psikoloji uygulamasından korkuyorum..!))

21 adet çıkan truffları eşimin iş arkadaşları için paketledim. Beğenmeleri içinde dua ettim. Mercimek çorbası yapmayı da ihmal etmedim.

Daha öncede truff tarifi vermiştim. Evde olabildiğince az yağ kullanırım. Şuan evde sadece tereyağı ve margarin mozaik pastasına giriyor. Çünkü Truff’u yağsız yapmayı keşfettim!

Malzemeler:

  • 1 pk krema(200ml)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 adet sütlü çikolata(80 gr)
  • 2 pk çikolatalı petibör bisküvi
  • 2 yemek kaşığı nesquik
  • 1 tatlı kaşığı kakao

Yapılışı:

Kremayı cezvemizde kaynatalım. Altını kısıp, parçaladığımız çikolatamızı ilave edip hızlı şekilde karıştıralım. Çikolatamız eriyince ocaktan alalım.

Robotumuzda bisküvilerimizi un haline getirelim. Ben 10 adet bisküviyi ayırıp elimle parçaladım. Truff’un içinde taneli olmasını istedim.

Krema karışımını bisküvi unumuza dökelim. 2 yemek kaşığı nezquik, 1 tatlı kaşığı kakao ve 1 çay bardağı sütümüzü ilave edelim. Karışımı harmanladıktan sonra elimizde kırdığımız biskivileri atalım. Karıştırmaya devam edelim.

1 saat oda sıcaklığında bekleyen trufflarımızı şekillendirip, 1 gece dolapta bekletelim. Kayısı marmelatına veya bala batırdığımız truffları arzuya göre süsleyelim.

4 Responses to Çikolatalı Truff

  1. Geri bildirim: Antep Usulü Kuru Dolma.. «

  2. merhabalar:)
    ne leziz bir sayfa bu böyle..
    emeklerinize sağlık.
    izlemek istedim sayfanızı,ama göremedim butonu.
    faceden takipteyim .
    bende beklerim sayfama.
    cici haftalar…

  3. Arzu says:

    aynen tarifinizi yaptım muazzez hnm.gerçekten her yiyen bayıldı.hazır sandılar hatta. çok lezzetli oldu.teşekkrü ederim çok çok.inşallah kardeşiniz iyidir.hiç görünmüyorsunuz. merakta kaldım bende. allahım şifasını versin.

    • tanerinesi says:

      Çok sevindim Arzu Hanım,
      Yiyeyenlere afiyet, sizinde ellerinize sağlık olsun… Kardeşim çok şükür iyi, artık yürüyor. Güzel dualarınız sayesinde daha da hızlı iyileşecek inşallah.
      Sevgilerimle..

Bir Cevap Yazın

