Mercimek Çorbası 1

Eşim mercimek çorbasında salçayı hiç sevmiyor, bende neredeyse yemekleri sıfır yağ ile yapıyorum. Bu iki sebep benim mercimek çorbasını işten eve gelince hızlı yapmama sebep oluyor. İnanın tadı da diğerlerinden farksız oluyor.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı mercimek
  • 1 büyük boy soğan
  • 1 büyük boy patates
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Tuz

Yapılışı:

Sıfır yağ ve sıfır salça olduğu için tüm malzemeleri bir arada topluyoruz. Mercimeği ovalayarak yıkayıp tencereye alıyoruz. Soğanı ve patatesi gelişi güzel doğruyoruz. Hepsini çiğden tencereye alıyoruz (soğanları bile kavurmuyoruz). Ben düdüklü tencerede 20 dk pişirdim. Normal tencerede pişirmek istediğimde çorbamın üstünden her 5 dk da bir, 1 çay bardağı soğuk su gezdiriyorum. Bu işlem mercimeğin açılarak hızlı pişmesini sağlıyor.

Malzemeler yumuşayınca robottan geçiriyorum. Blendırınız yoksa çorbayı süzgeçinizde süzünüz.

Varsa dondurucuda sakladığımız et suyunu ilave edelim. Suyu fazla kaçırdığım için 2 yemek kaşığı kavrulmuş unu sulandırıp çorbama ilave ettim. Baharatlarımı atıp, 10 dk daha kaynattıktan sonra servis yaptım.

Pratik bir not:  Ben 300-400 gr unu önceden yağ ile kavurup çorbalar için saklıyorum. Çorbalar daha lezzetli oluyor.

Bir Yanıt Bırakın

