Cevizli Kayısı Dolması

“Bu sene bayram çikolatası almamaya, aldırmamaya karar verdim, daha sağlıklı ve lezzetli tatlılar ikram edilsin istiyorum” dedim.. Annem bunu söyleyince siten için yapıyorsun, kimi kandırıyorsun dedi.. Kimi kandırıyorum..?!

Hafta için annem akşam yemeğinde yaptığı bu hafif tatlıyı bende denedim. Bayramda ikramlık çikolata olsun istiyorum. Daha önce tarifini verdiğim kestane şekeri tarifide bayramlık şekerler arasına girebilir.

Mazemeler:

  • 40 adet kuru kayısı
  • Ceviz
  • 7 kaşık toz şeker
  • 1 lt su

Yapılışı:

Kayısılar bol suda 3-4 kez ovalanarak yıkanır (bizzat malatyada kurutuluş şeklini gördüğümden birkaç kez yıkarım). Ilık suda-2 saat bekletilir, süzülür. Ortaları bıçak yardımıyla açılır. Cep gibi açılan kayısılara yarım ceviz içi yerleştirilir, pilav tenceresine dizilir. Üzerinden 6 kaşık toz şeker gezdirilir. Kaynayan 750 ml su ilave edilip 15 dk ocakta kısık ateşte pişirilir. Soğuduktan sonra tencereden alınır.

* Annem kayısıları ılık suda bekletmemiş, direk 20 dk bol suda haşlamış. Suyunuda dökmeyip şerbet yapmış.

Önemli Not: Kayısıların rengi aynı kalsın isterseniz, cevizleri kayısıların kaynatma işleminden sonra içlerine doldurmalısınız. Ben tatlının bu görüntüsünü sevdiğimden kararması için cevizle kaynatıyorum.

3 Responses to Cevizli Kayısı Dolması

  1. Geri bildirim: Kaşarlı Akıtma «

  2. nuray KOKÖRLÜ says:

    evet bence de çok iyi düşünmüşsünüz .
    suni şeyler yenileceğine içinde ne olduğu belli sevgi ve emeğin katıldığı şeyler daha hoş….

  3. Geri bildirim: Mantarlı Börek & Şükür.. «

Bir Cevap Yazın

