Çikolatalı Muffin

 

Muffinleri yaparken makinamın şarzının azizliğine uğradığım için yapılış aşamasını resmedemedim. Bunu telafi etmek içinde bende bol bol poz verdirdim muffinlerime..!

Malzemeler (20-24 adet için) :

  • 200 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 200 gr şeker
  • 200 ml süt
  • 4 adet yumurta
  • 2 pk kabartma tozu
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 1 pk vanilya
  • 200 gr un
  • 3-4 yemek kaşığı çikolata parçacıkları

 Yapılışı:

Çok kolay olmakla birlikte muffinin yapımının bazı püh noktaları vardı. O yüzden tarife harfiyen uyarsanız, sonuç mükemmel olur.

  • Şekeri, yumurtaları  3 dk hızlı devirde çırpalım.
  • Oda sıcaklığında iyice yumuşamış tereyağını ilave edip 3 dk çırpalım.
  • Son olarakta sütü ilave edip 5-7 dk daha çırpalım.
  • Çikolata hariç tüm toz karışımları ayrı  bir kapta karıştıralım. (puding, vanilya, un, kabartma tozu)
  • Toz karışımı sıvı karışıma yavaş yavaş ekleyip mikserin hızlı devrinde 3-4 dk çırpalım.
  • Çikolata parçalarını ilave edip spatula yardımıyla kekimize iyice yedirip, margarinle yağladığımız veya kağıt muffin kalıpları serdiğimiz tepsimize dizelim.

200 derecelik ısınmış fırında yaklaşık 20-25 dk pişirelim. Benim fırınım 20 dk pişirdiği için siz kürdan yardımıyla öncede test edin. Kürdan keklerden temiz çıkarsa kekiniz pişti demektir.

Not: Ben her kekimde olduğu gibi önce 5 dk fırının alt tabanını ısıtıyorum. Sonra tamamını açıyorum. Böylece kekler önce alttan ısıyı alıp güzel kabarıyorlar. Ve normal keklerde fırının kapağını ilk 20 dk, muffinlerdede ilk 15 dk asla açmıyorum.

Bir Cevap Yazın

