Hurmalı Kuplar

Ana vatanı Çin olan Trabzon hurmasını küçüklükten beri çok severim, markette görünce dayanamayıp aldım. Kurabiye yapıp, marmelat olarak kullanmayı hayal ederken, yeni bir tarif çıkarıverdim ortaya..

Hurmanın 100 gr 90 kalori olduğunu hesaba katarsak, diyette olduğum şu sıralar daha az tüketmeliyim. Bu tarif hiç bana göre olmadı..!

Önce hurmayı tanıyalım;

Halk arasında \’Cennet Hurması\’ olarak bilinen ve kışın eksi 120 ile 180 derece arasındaki soğukta ayakta kalabilen Trabzon hurmasının birçok hastalığı önlemesine, cilt güzelliğinde önemli bir yere sahip olduğu kadar sanayide aranılan bir hammadde olmasına rağmen kıymeti bilinmemektedir. Bu meyvenin Türkiye’de ilk kez Artvin yöresinde yetiştirilmesi ve o dönemde Trabzon’a bağlı bir bucak olması sebebiyle Trabzon Hurması denilmektedir. Kalp-damar sistemi hastalıklarının tedavisinde şifalıdır. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmekte, sindirim sistemi hastalıklarına iyi gelmektedir. Genel olarak Trabzon hurması zayıflığın giderilmesine, kansızlığa, vitamin eksikliğine, mide-bağırsak hastalıklarına iyi gelmektedir. Bu meyve yenmeye devam edilirse ishali kesmekte, iştahı açmakta, mideyi kuvvetlendirmektedir.

Tarife geçmeden önce bir kaç kare daha..

Malzemeler:

Resimde görüldüğü gibi;

  • Trabzon hurması
  • Çikolatalı petitbure unu
  • Bal
  • Nesquik
  • İri dövülmüş fındık

Önce 1 hurmamızı küçük küpler halinde doğrayıp yoğurma kabında çatalla iyice eziyoruz. Daha sonra 1 yemek kaşığı nesquik ile 1 su bardağı bisküvi unumuzu ilave ediyoruz (ben herzaman robotta çekilmiş bisküvi unumu evde hazır bulundururum). Eğer hazırda biskivi unu yoksa elimizle ufak parçalara kırıp hurmamızla birlikte yoğuruyoruz.

Elde ettiğimiz hamuru kuplarımızın alt kısmına eşit halde paylaştırıyoruz.Üzerlerine artakalan hurmamızı pay ediyoruz. 1 tatlı kaşığı bal gezdirdikten sonra fındıkla süsleyip servis ediyoruz.

2 Responses to Hurmalı Kuplar

  1. serra says:

    abla o hurmalı kup neydi öyle bir dakika da migdeme indirdim cok lezzetliydi mmmm enfess ellerine saglık yine yapmanı ve en kısa zamanda yemeyi diliyorummmmm, herkes denemeli ((((:

  2. Elif says:

    Merhaba bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim:)Benim size bir sorum olacaktı ? Hurmalı kuplar tarifinizi ve bloğunuzda yer alan Aşure yi servis ettiğiniz kupkarınız aynımı? Aynı ise hacmi kaç cc acaba? http://www.zuccaciyeburada.com/pinfo.asp?pid=8954 burdaki link ile aynımı ölçüleri? Çok beğendim sütlü tatlıları servis etmek için temin etmek istiyorum ama bardak ölçüsünü bilemedim :( Sitede bu bardağın 165 cc olanıda var . o da http://www.zuccaciyeburada.com/pinfo.asp?pid=2901 burda …Zahmet verecem size ama bakıp hangisi diye yardımcı olabilirmisiniz lütfen? Trabzon dan yazıyorum burda paşabahçe mağazası yok internetten sipariş verecem benim için önemli . İlginize şimdiden teşekkürler… Sevgiler.

Bir Yanıt Bırakın

