Zeytinyağlı Kabak

Tartım ” isyan bayrağını açmaya az kaldı” der gibi gösterge gösterince yemekler zeytinyağlı olmaya karar verildi. Alınan 3-4 kilo bayrama kadar verilmeli, verilmeli ki bayram tariflerim sizleri memnun etmeli..

Kabak bizim toplumda etli, salçalı sulu yemek veya kıymalı dolması yapılan bir sebzedir. Ben ne kadar kabağın o hallerini sevsemde bir karadenizli olarak sebzenin her halini yapmayı ve yemeyi severim. Balıktan da çorbayı yapan bizdende başkası değil..!

Malzemeler:

  • 1 kilo kabak
  • 2 orta boy soğan
  • 5-6 adet çeri domates veya 2 buyuk boy bostan domatesi
  • 3-4 diş sarımsak
  • 3 kesme şeker
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ

Yapılışı:

Önce soğanlarımızı küp küp doğrayıp 1 kaşık yağımızla kavuruyoruz.

Soğanlar kavrulurken domateslerimizi ve kabağımızı doğruyoruz. Evde çeri dometesim fazla olduğundan ben ikiye bölüp onları kullandım. Bahçe domatesleriniz varsa 4 e bölüyoruz. Sarımsaklarımızı ince şeritler halinde dilimliyoruz.

  

Kabaklarımız tencereye ilave edip göz kararı kaynar suyumuzu ilave ediyoruz. Üstlerine çıkmayacak kadar su yeterli olacaktır.

  

Şekerini ilave edip ağzını kapatıyoruz. Evde esmer şeker bulundurduğum için ben esmer şeker kullandım, siz beyaz şeker kullanabilirsiniz. 5 dk bu şekilde pişirip domateslerimizi ve sarımsaklarımızıda ilave edip, kabaklarımız yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

  

ve afiyetle yiyiyoruz..

Bir Yanıt Bırakın

