Süpriz Kurabiye

Saat 23.oo..kapı çalınır..açılır..kapı komşusu kardeşim elinde sepet içinde anne kurabiyesi..

Eşim her bursa seyahatine çıktığında ben elini gözlerim. Kayınvalidem benim çok sevidiğim ve onun herkesten çok güzel yaptığı un helvasından gönderir bana. 1 dilimini bile kimseyle paylaşamayacağımdan eşimin un helvası sevmemesi beni o dakikalar çok mutlu eder. İyi ki annelik var..

Annem, kardeşimden yolladığı kurabiyenin tarifini verirken ‘yumuşak kurabiye’ dedi. Ben hikayesinden ötürü adını ‘süpriz kurabiye’ koyuverdim..

Kurabiye Tarifi:

Derince yoğurma kabımıza yarım kilo unumuzu eliyoruz. Tam ortasını çukur biçimde açıp, 1 yumurta 6-7 kaşık yoğurt, 1 pk kabartma tozu, 3/4  su bardağı toz şeker, yarım su bardağı sıvı yağımızla yoğuruyoruz. Aldığı kadar unumuzu yavaş yavaş ekleyerek yoğuruyoruz.

Hamuru tezgahımızda el yordamıyla açıp, arzu ettiğimiz büyüklükteki bardağımızla şekiller veriyoruz. Üzerlerini yumurta sarısına buladıktan sonra ortalarına birer fındık koyup, 200 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Annemin püh noktası olarak, hamurun çok katı olmamasına özen göstermem gerektiğini söyledi. Deneyince detaylı resimlerinide aktarırım inşallah.

One Response to Süpriz Kurabiye

  1. egeresim says:

    Kurabiyeler de harika gözüküyor.

Bir Yanıt Bırakın

