Kışlık Biber ve Organik Antibiyotik

Ben hersene üstün hastalanma gayretlerimle yılda 2 kez ağır grip geçiririm. Bu sene Hatay’dan gelen biberleri, bize satan amcamın nasihatini dinleyerek biberlerin bir kısmıyla antibiyotik yaptım. İstanbulda köy pazarlarında kolayca bulunabilecek bu biberlerle sizde aynı işlemi yapabilirsiniz. Bu sene bu biberler beni hasta etmekten korursa seneye kesin Hatay’a gidicem. Sırf girip olmamak için ..!

ANTİBİYOTİK BİBER

    

Yapılışı:

 

  • Biberlerimi önce güzelce yıkayıp, temiz bir örtünün üzerinde kurumalarını sağladım.
  • Saklamak istediğim kavonozumun dibine 1 çay kaşığı tuz döktüm
  • Biberlerimin 1/3 ünü yerleştirip sarımsak ve 2 çay kaşığı nane serptim.
  • Aynı işlemi biberlerimin arta kalanıyla 3 eşit parçada uyguladım.
  • En son yine 1 çay kaşığı tuz serptim.
  • Kavonozumun aldığı kadarıyla Sızma Zeytinyağıyla doldurdum, sıkıca kapadım.
  • Nacizane tavsiye: bu işlem için cam kullanmaya özen gösteriniz.

KURUTMA BİBER

Tüm günün koşturmacasından sonra mutfakta yoğun tempo tutarım her akşam. Yenen yemeğin ardından içilen yorgunluk kahvesinde eşlik ediyor biberlerim bana. Küçük balkonum olduğu için çiçek yetiştiremesemde bana yaşadığımı hissettiriyor bu biberler. Her gün ne kadar kuruduklarını kontrol etmek bir günümün daha bittiğini hatırlatıyor aslında, acı acı.. Ve bugün O’nun için ne yaptığımı, ne yapmadığımı.. !

Kurutmak istediğiniz biberlerinizi yıkamanıza gerek yoktur. Naylon ipliğe 2-3 parmak aralığında (birbirlerine değip çürümemeleri için) dizip balkonumuza asıyoruz.

6 Responses to Kışlık Biber ve Organik Antibiyotik

  1. egeresim says:

    güzel bir çalışma iyi bilgi

  2. Aslı Evcan says:

    Siteniz ve yazılanlar çok hoşuma gitti. Özellikle bu organik antibiyotik süper, biber turşusu seven eniştem için denemek istiyorum. Biberler acımı tatlımı olması lazım?

    • Muazzez says:

      Acı olması antibiyotik görevi üstlenmesi için şart. Bize verilen nasihatte bu acıların grip antibiyotiklerinde kullanıldığı yönündeydi. Doğruluğunu araştırmak gereksede ben bu haliyle şifa olduğuna inanıyorum. Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

  3. fethiye selvan says:

    ne kadar zamanda oluyor.

Bir Cevap Yazın

