Kalburabastı ve Düş !

 

Yıllar oldu, çok uzun yıllar.. Küçük diye ranzanın üst katını ona vermiştim, sabaha kadar düşlerlerini anlatır uyutmazdı beni.. Çalışkan diye dolabın büyük kısmını ona vermiştim, benim dolabımda gezerdi defterleri.. Zayıf diye hergün onun beslenmesine muzlu süt alınırdı, buna rağmen hep mızmızlanırdı. Tenefüs dönüşü  masamda not bulurdum, çantandan para aldım diye, ona daha fazla harçlık verilsede..

O benim küçük kız kardeşimdi..

Birileri ona abla, hala, öğretmenim desede o benim için hep küçüktü.. taki evlenene kadar. Evleneli bir kaç ay oldu ve bizi yemeğe davet etti. Kapı komşusu olduğum için benden destek alacağını düşünmem sadece boşa çıktı. Harika sofrası beni olduğu kadar herkezi şaşırttı.

Yemeğimi yerken hatırladımda düşlerimiz gerçek oldu..

Sofradakiler:

  • Buğday Çorbası
  • Kuru Fasulye
  • Garnitürlü Kuskus Makarnası
  • Sigara Böreği

  • Peynirli Mayalı Börek
  • Havuç Salatası
  • Soslu Patlıcan Ezme

  • Pilav
  • Köfte-Patates-Biber
  • Mozaik Pasta
  • Benim Kalburabastım
KALBURABASTI
 
  
Kardeşimin eşi çok sevdiği için  kendi yaptığım kalburabastı tatlısından götürdüm.
Malzemeler:
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1.5 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 / 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı ceviz ( iç harcı için )

Şerbeti için:

  • 2.5 su bardağı toz şeker
  • 2.5 su bardağı su

Yapılışı:

Tüm malzemeleri derin bir kapta kulak memesi kıvamında unumuzu ekleyerek yavaş yavaş karıştırıyoruz. Hamurdan ufak bezeler yapıp merdaneyle açıyoruz.

   

Tam ortasına ceviz içi doküp her iki başını ortada birleştiriyoruz. Kalbura bastırarak ağzını sıkıca kapatıyoruz. Ben mutfak doğrayıcısı kullandım bu işlem için. Sizler evde herkezde rahatça bulunabilecek süzgeç v.b şeyleri kullanabilirsiniz.

 

 

200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin. Sıcak tatlıların üzerine soğuk şerbeti dökün.

  

Şerbeti döktükten 20 dk sonra tepside tatlılarınızı ters çevirip 10 dk bu şekilde dinlenmelerini sağlayın.

6 Responses to Kalburabastı ve Düş !

  1. mualla diyor ki:

    KİMİN KARDEŞİ… BENİM ARKADAŞIMIN…:)

  2. Geri bildirim: Bayat Ekmek Salatası «

  3. Geri bildirim: Közlenmiş Biber Sarması «

  4. Geri bildirim: Kalburabastı «

  5. Geri bildirim: Mozaik Pasta «

Bir Cevap Yazın

