Paçanga Böreği

Yarının tatil olmasını fırsat bilerek uzun süredir almak istediğim dostlarımızı akşam yemeğine davet edicem. Bu yoğunluktan ötürü kısa süre önce Bursa’dan 1 geceliğine ziyarete gelen eşimin abisi ve kardeşi için hazırladığım sofrayı yayınlıyorum. Abim üzerine bir hayalim var, oda evlenip İstanbul’a yerleşmesi. Damak zevkine çok güveniyorum (Abim benim yemeklerimi çok beğenir ve her fırsatta söyler, bu benim çok hoşuma gidiyor. O yüzden de damak zevkine çok güveniyorum:)  Benim gurmem olmalı..

Onlar için Hazırladıklarım;

  • Soğuk şehriyeli çorba

  • Bursa Pideli Köfte

  • Çiğ köfte
  • Kuşbaşılı Bulgur Pilavı
  • Paçanga Böreği
  • İçli Köfte (kardeşimin kayınvalidesinden)
  • Zeytinyağlı barbunya
  • Biber dolması
  • Yoğurtlu pazı salatası
  • Soya soslu tavuk / Pilav

  • Bursa Kaymaklı Peynir Tatlısı

PAÇANGA BÖREĞİ

Paçanga böreğimizin tarifi çok kolay, bu böreğin diğer adı da kolay börek olmalıymış.

Malzemeler:

  • Arzuya göre hazır yufka.
  • Yufka adedine göre pastırma dilimi
  • Yufka adedine göre taze kaşar dilimi
  • Su
  • 1 adet yumurta

 

Yapılışı:

Önce tüm malzemelerimizi resimdeki gibi hazırlıyoruz. Ben misafirlerimi haftaiçi ağırladığım için iş çıkışı çok uğraşmamak için hazır üçgen yufka aldım. Siz normal yufka alıp üçken şeklinde kesebilirsiniz. 

1 su bardağı su ve 1 adet yumurtayı iyice çırpıp yufkamızın her yerine eşit biçimde sürüyoruz.  Baş kısmına önce pastırma dilimimizi (elimizde bir kaç parçaya ayırarak) seriyoruz, ardından aynı işlemi kaşar peyniri için yapıyoruz.

Önce iki yandan bir parmak genişliğinde iç harcımızın kızartırken çıkmaması için içeri doğru kıvırıyoruz. Sonra dar uca doğru geniş bir şekilde sarıyoruz. Böreğimizin son ucunu suyla ıslatıp yapışmasını sağlıyoruz. Teflon tavada yağımız iyice kızardıktan sonra arkalı önlü kızartıyoruz. Artan börekleriniz en az 1 ay dondurucuda saklanabilir.

Reklamlar

2 Responses to Paçanga Böreği

  1. Sofra güzel görünüyor

  2. TALİP ABİSİ says:

    Güzel bir gün sonu,tadına doyulmaz leziz bir iftar sofrası ve keyfi,hoş sohbet deminde bir geceydi.Seni zahmete sokmayı hiç sevmiyorum abisi ama yemeklerini de çok seviyorum.İyi ki varsın ve iyi ki kardeşim seninle evlenmiş.İnsanın güzel yemekler yapan bir kızkardeşinin olması hiç de fena bir şey değilmiş ;))

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: