Kestane Şekeri Bahane Kahvaltı Şahane..

Cumartesi ZAMAN gazetesinin ekinde kestaneyle ilgili haber vardı. Aynen aktarıyorum “Ekim ayı, kestanenin tam zamanı. Ağaçlar meyveden kırılıyor. Cumartesi gecesi yağan yağmur bütün kestaneleri yere dökünce Beykoz ve civar ilçelerde oturan İstanbul’lular soluğu ormanda almış”. Bizde dururmuyuz? Durmayız !

Acarkent’e giden orman yolu üzerinde ve Çavuşbaşı Gürgensuyu mevkiinde toplanılıyor kestaneler. Bizde bunu bahane edip, ramazandan beri istediğimiz hayalimizi gerçekleştirdik. Beykoz korusunda geçen sene iftar yaptığımız yer bu sene bizim için kahvaltı mekanı oldu. Mangal yakılması yasak olduğu için evden hazır gidebilecek yiyeceklerle yapılacak en guzel piknik yeri. Deniz manzarası, orman iç içe..

KESTANE ŞEKERİ

Önce Poyrazköy Gürgensu mevkiine gidilir. Ormana girilir. Kestane bulunur. Mutlu olunur.

     

toplanır.. toplanır..



Eve gelinir çamurlanı yıkanır.

   

   

Ayıklanıp tencereye konan kestanelere 2 su bardağı şeker.2.5 su bardağı suyla pişirilir. Ben 1 saat kaynattım. Kestanesine göre bu zaman kısalabilir, uzayabilir. Önemli olan şekerin kıvamının koyulaşmasıdır. Benim yok ama en kısa zamanda bu tarz tarifler için temiz beyaz tülbent edinicem. Eğer sizde varsa kestanelerinizi tülbente sarıp pişirirseniz, dağılmalarınıda engellemiş olursunuz.

 

Süzgeçte süzdükten sonra arzuya göre servis edebilirsiniz. Önümüzde Kurban Bayramı var, bu tarif çok işinize yarayacaktır. Misafirlerinize kendi yaptığınız şekerle bayrama daha tat katmış olursunuz.

Ve..

Tüm bu yorgunluğa başlamadan önce iyi bir kahvaltı yapmak gerek.

 

 

 



 

2 Responses to Kestane Şekeri Bahane Kahvaltı Şahane..

  1. Geri bildirim: Cevizli Kayısı Dolması «

  2. Kestane kabuklarını çiğken nasıl çıkarttınız anlamadım. Bunun için pratik bir yönteminiz varsa öğrenmeyi çok isterim. Ben önce dış kabukları binbir zahmetle soyuyor sonra iç kabuklar gevşesin diye suya koyarak ocakta ısıtıyor, sonra şerbetli suya atıyorum ama çok zahmetli oluyor. :((( Cevap verebilirsenz şimdiden teşekkür ederim (Kızım kestane şekerine bayıldığı için sık sık yapmak istiyorum. )

Bir Yanıt Bırakın

