Köfteli Ekler ve Süpriz Doğum Günü

 

Bu akşam gelecek misafirlerim için hazırlık yaparken yeni bir tarif eklemeye vakit bulamadım. Eski tariflerimden çok sevimli bulduğum eklerimi yayınlıyorum. Bu ekleri ve iftar davetimi bana unutturmayan olay süpriz doğum günüdür. Öyle bir tesadüfle en yakın dostumu evimde iftara davet ettiğim akşam doğum günü olduğunu eşinden öğrendim. Ev sahibi olmasam bir köşe bulup utancımdan çıkmayacaktım..

Onlar için hazırladıklarım:

 

KÖFTELİ EKLER

Malzemeler:

  • 1 hazır padispanya keki
  • Çikolata sosu veya Çikolata
  • Kakao
  • Süt
  • 1 Adet muz

Yapılışı:

Kekimizin 1 katıylaçay bardağıyla yapabildiğimiz kadar yuvarlaklar çıkarıyoruz.

Bir kasede yarım su bardağında az süt ile çikolata sosunu (benmari usulu eritilmiş çikolata-kakao da olabilir) karıştırıp keklerimizin tam ortasını ıslatıyoruz.

Kekimizin artan kısımlarını çatalla ezip püre haline getirdiğimiz muzumuzla hamur elde ediyoruz. Muzun bir kısmını ayırın, katı bir hamur elde etmek için muzu ayarlamalısınız. Ben önce pürenin bir kısmını kekle karıştırıyorum. Cıvık olmayacağını anladığımda kalan püreyi ilave ediyorum.

        

Muz ve artık keklerimizle elde ettiğimiz hamura 1-2 yemek kaşığı kakao ilave ediyoruz. Kakao miktarı sizin damak zevkinize göre artabilir-azalabilir. Bu hamurumuzla küçük köfteler yapıp ıslattığımız eklerimizin üzerine yerleştiriyoruz.

Son olarakta üzerlerine krem şanti sıktığımız eklerimizi elimizdeki mevcut malzemelerle süslüyoruz.

 

3 Responses to Köfteli Ekler ve Süpriz Doğum Günü

  1. duygu says:

    canım kuzenimin ramazandaki iftar davetinde bizi mükemmel bi sofra bekliyodu çok şık bi masa ve leziz yemekler tekrardan ellerine sağlık canım özellikle bayat ekmek salatasını çok sevdik biz denemenizi tavsiye ederim :)

  2. Canan says:

    :))) hazırladığın sofra doğum günü kutlaması tadındaydı teşekkürler:))

  3. Masa çok şık ve iştah açıcı duruyor:)

Bir Cevap Yazın

