Etli Yaprak Sarma

6-7 yıl önce evimize yenge diye bişey geldi. Ben onu feci kıskandım. Ama abimden değil, annemden! Ben tam yengenin ne olduğunu kavramaya başlayacaktım ki annemin ilgisi ona kaymaya başladı. Bu seferde benden yengeye karşı ters bişeyler kaymaya başladı. Evde herşeyi yengemden daha iyi yapmaya çalışırken, yengemin usta bir sarmacı olduğu ortaya çıktı. Hem lezzet hemde sarma konusunda benden de iyi diyemiyeceğim çünkü ben ozamanlar sarma yapmayı bilmiyordum. Yengem ailesini ilk iftara aldığı davetinde sarmalar benden dedim ve 35 cm uzunluğunda sarmalarımla rekor kırarak en uzun sarmaları yaptım ve ne kadar zor ne kadar zahmetli olduğunu öğrendim…

Bugünde öğle saatinde anneme uğradım. Yengem ve annemi sarma sararken yakaladım. Artık yengemi kıskanmıyorum. Dilediği kadar annemle sarma yapabilirler…

Annemin tarifiyle:

Orta boy tencere için

  • 300 gr kıyma
  • 300 gr sarma
  • 2 su bardağı prinç
  • 1 su bardağı bulgur
  • 3 orta boy soğan
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım demet maydonoz
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı:

  • Yaprağınız salamura ise dolmanızı sarmadan önce 3 – 5 dakika kaynar suda tutunuz.  Eğer yapraklar taze ise 7-8 dak. tutunuz.
  • Soğanı yemeklikten ince doğrayınız.
  • Yıkanmış pirinci, kıymayı, soğanı, sıvıyağı , tuzu, karabiberi bir kap içinde iyice karıştırınız. Arzuya göre biraz biber salçasıda ekleyebilirsiniz. Annem eklemiyor.

Yengemin sarışıyla:

En güzel karede onlar sarma yaparken masanın ustunde gizlice oynayıp sonra aşağı inemeyip rehin kalen yeğenimi resmettim..Birazda gülelim:)

One Response to Etli Yaprak Sarma

  1. Geri bildirim: Kaşarlı Akıtma «

Bir Cevap Yazın

