Ayva Kompostosu

Tatil dönüşü eşimle bal kabağı almak için adapazarına uğradığımızda alışveriş ettiğimiz yerden 2 adet ayva hediye ettiler. 3 haftadır dolabımda onları kaynatmamak için ben çaba gösterdikçe onlarda bozulmamak için bir o kadar inat ettiler. Neyseki eşimede ayvalarada ben yenildim. İstemeye istemeye ayva kompostosu yaptım. Neden bilmem ama ramazan ayı dışında komposto içmeyi hiç sevmem. Eşimde tam tersine bayılır. Bu kadar uğraştığıma deydimi bari diye (5 dk sürüyor) işe gelir gelmez hemen ayvanın faydalarını araştırdım. Akşam eşime teşekkür etmeliyim..

Ayvanın Faydaları

  • Hazırlanan şurup ve kompostolar çocuk ishallerine karşı çok etkilidir.
  • Ayva meyveleri kalbe kuvvet verir ve rahatlatır. Kalpteki sıkıntıyı, çarpıntıyı ve ağız kokusunu giderir. 
  • Ayva damar sertliğine, karaciğer tembelliğine iyi gelir, tansiyonu düşürür.
  • Doğumu kolaylaştırmak için ayva suyu ve ayva çekirdeği kaynatılıp içilmelidir. Annenin sütünü artırır.
  • Karaciğer zafiyetine, mide bulantısına, deniz tutmasına, mide gevşemesi ve mide düşmesine, çok faydalıdır.
  • Ayva kabuğu veya ayva çekirdeği kaynatılıp içilirse, idrar yolu iltihaplarına iyi gelir.

Yapılışı:

2 adet ayvayı yıkayıp soyunuz. Küp küp – elma dilimi şeklinde doğrayınız (yemesi kolay olsun diye küp küp doğradım). 2 litre su, 3 yemek kaşığı şeker -2 adet karanfil ile yaklaşık 20 dk kaynatınız. Siz arzuya göre ayva adedini ve şekerini artırabilirsiniz. Ben ayvanın ortasındaki çekirdeklerinide ayvayla birlikte kaynattım. Kabuklarınıda 5 dk kaynatıp tüketebilirsiniz.

2 Responses to Ayva Kompostosu

  1. özlem diyor ki:

    denendi arkadaşım ve çok beğenildi..

Bir Cevap Yazın

