Cevizli Lokum

Bursalılar herhalde cevizli lokumlarını buhale getirdiğimi duysalar bana kızarlar. Nevarki ben hala hamur yoğurduğumda çocuk gibi oluyorum, bir hamurdan çeşit çeşit şekiller yapıyorum. Bu hamurum içinde az kalsın aynı şey geçerli olacaktı. Teyzeme  gideceğim ve geç kaldığım için lokum hamuru elimden zor kurtuldu. Size aslına uygun şeklinin resimlerini ilk olarak yayınlayacağım..

Malzemeler:

  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket ınstant (kuru) maya
  • Ilık su
  • 1 tatlı kaşığıTuz
  • 1 çay kaşığı Şeker
  • 1 kilo un
  • 1 su bardağı ceviz

Kayınvalidemin tarifine göre cevizli lokumun içine süt ve yağ koymuyorlar. Sadece un, tuz , su ve maya ile yoğuruyorlar.  Ben bu sefer yağ ile denedim. Birdahaki sefer hem yağ ile hemde sütle denemek istiyorum.

Yapılışı:

Derince bir yoğurma kabına sırayla biraz un ve biraz kuru mayadan serpin. Un bitene kadar eşit bir şekilde mayayı aralıklı olarak ilave edin. 1 yumurtanın sarısını üzeri için ayırıp, akını hamura katın. 1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı şeker, yarım su bardağı yağınızıda  ilave ettikten sonra hamurunuzu ılık suyla yoğurmaya başlayın. Suyu azar azar koyunki hamur kıvamını kaçırmayın. Ele yapışmayacak kadar-katıda olmasın- bir hamur elde edin. Hamuru mutfak örtülerinizle sıkıca sarıp sıcak bir köşede 45 dk mayalandırın (Ben balkonda güneşe koyunca 25 dk mayalandı). Hamur iki katına çıkınca hazır oldu demektir.

Bursa tarifiyle;

                

Benim sıkılıp başka nasıl olur deyişimle..

   

Yaptığımız şekilleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize yerleştirip 200 derecede pişiriyoruz.

   

2 Responses to Cevizli Lokum

  1. Geri bildirim: Kurban Bayramı «

  2. ufak mutfağım diyor ki:

    ben dün akşam yaptım, cevizden önce çemen vardı onu sürdüm. öyle de çok güzel oldu ama sanki biraz tuzsuzdu..yine de tarif için teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

