13 dk ve kek..

Dün akşam yeni tanışacağım 15 kişilik bir arkadaş grubu için yaptım kekimi. İş çıkışı mutfakta en hızlı nasıl kek yapılır yarışmasında gibiydim.. Kekimde beni bu kadar hızlı yaparsan bende nazlı nazlı pişerim der gibiydi..Hani annelerimiz der ya göz kararı diye, Allah onlara böyle bir meleke vermiş diye düşünürdüm. İlk kez bende göz kararı kek yaptım. Tuttumu ? Tuttu .. !

Yinede ben sizin için genelde kullandığım tarif ölçümü yazayım 

Malzemeler:

  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağından 1 parmak az  sıvı yağ
  • 3 yumurta
  • 2 paket kabartma tozu
  • 4-5 damla limon
  • 1.5 yemek kaşığı kakao
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

Küçük kabımı kullanacağım için 3 yumurta kullandım. Eğer daha derin tepside yapacaksanız malzemeleri 1.5 katına çıkarın. Yumurta ve şekeri 5 dk mikserde iyice çırpıyoruz.

 

 Ardından sıvı yağ, süt ve kabartma tozunun birini ve limon damlasını ekleyip tekrar çırpıyoruz. Son olarakta aldığı kadar unu ve kalan kabartma tozunu döküp iyi çırpıyoruz. Kekten bir iktar ayırıp kakao katın. Kalıptaki sade kekinizin üzerine dökün bıçakla bir kez git gel yapın. 175 derecelik fırında pişirin.

Püh nokta: ilk 10 dakika fırınınızın sadece alt kısmını çalıştırın. İlk 30 dakikada fırınınızın kapağını asla açmayın.

 

2 Responses to 13 dk ve kek..

  1. GÖKÇE says:

    İnternette sörf yaparken sitenizi keşfettim…Gerçekten çok başarılı buldum..Ben kek yapmayı beceremeyenlerdenim.Tarifiniz işime çok yaradı..Tam da resimdeki gibi bir kek elde ettim..Çok teşşekkür ederim.Benim de sizin de ellerinize sağlık:)

  2. sevda says:

    gözkararı bende çok yaparım ve çokta güzel olur.senin kekte süper olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

