Urfa Sofrası ve Okey Masası

Cuma akşamı çok sevdiğimiz arkadaşlarımızı ağırladık. Ben yemekleri yaparken, eşimde onları ağırlamanın heyecanını yaşarken çok enerji kaybettiğimiz için okeyde yenemedik. Genellikle yenme alışkanlığımızı misafirperveliğimizle onlara ikram ettik:)

Onlar için hazırladıklarım:

  • Patlıcan Kebabı
  • Fırın Poşetinde Tavuk Pirzola
  • Kahramanmaraş Tarhanası
  • Köy Makarnası
  • Annemin Keşkek’i
  • Peynir Tatlısı
  • Kayınvalidemin Un Helvası

 İş çıkışı koşturmacaya yetiştirememekten korktuğum için perşembe gününden çorbamı ve köy makarnasını hazırladım. dinlenmeleri için patlıcan kebabının köftesini ve tavuğumun soslama işini sabahtan yaptım. Akşama kadar buzdolabında dinlendiler.

PATLICAN KEBABI

Malzemeler:

  • 6-7 tane orta boy patlıcan
  • 700 gr iyice çekilmiş kıyma
  • 2 orta boy soğan
  • 2 dilim bayat etmek için
  • Tuz, karabiber
  • Kişi sayısına göre domates-çarliston biber

Yapılışı:

Kıymayı, rendelediğimiz soğanı, ıslatıp iyice sıktığımız bayat ekmek içlerini, tuzu, karabiberi iyice yuğuruyoruz. 1-2 saat dolapta dinlendiriyoruz. (ben antepten aldığım pul biberdende ekledim, köftelerin içi kırmızı olduğu için tavsiye etmiyorum) Şişlere sırayla 3 parmak genişliğinde patlıcan ve köfte diziyoruz.200 derecelik ısınmış fırında 45 dk pişiriyoruz. Ayrı bir tepside domates ve biberlerimizi közleyip kebabımızla servis ediyoruz. Domateslerim kalmadığı için ben domates servis edemedim.

  

Isınmaları için tavuklarımı közlenen biberlerle tekrar fırına verdim.

FIRIN POŞETİNDE TAVUK PİRZOLA

Malzemeler:

  • Kişi sayısınına göre tavuk pirzola
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • Pul biber
  • Sarımsak
  • Tuz
  • 1 yemek kaşığı un
  • Fırı poşeti

Yapılışı:

Bir kapta yoğurtu ve sarımsağı, pul biberi, tuzu iyice çırpıyoruz. Yıkayıp kuruttuğumuz tavuklarımızı hazırladığımız sosa buluyoruz. Unladığımız  fırın poşetlerine tavuklarımızı yerleştirip 200 derecelik ısınmış fırında yaklaşık 30-40 dk pişiriyorsunuz. Ben 4 kişi olduğumuz için iki poşet kullandım. İkişerli yapmak daha işime geldi. Fırın poşetinin ağzını kendi içindeki klipsiyle kapattıktan sonra kürdanla bir kaç yerinden delmeyi unutmayın. Yoksa patlayarak pişmesini zorlaştırır.

   

One Response to Urfa Sofrası ve Okey Masası

  1. Suzan Suzan says:

    Tüm yemeklerinizi keyifle takip ediyor ve not defterime ekliyorum. Mutfakta iyi olmayan ben, eşim adına da size teşekkür ederim.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.Yeni tarifler beklediğimizi unutmayın..Hoşçakalın Muazzez Hanım…….

Bir Yanıt Bırakın

