Kremalı Patates

Et yemeklerinin yanına çok yakıştığı, püresinden de kolay bir tariftir kremalı patates. Aynı zamanda soğuk günlerin çay mezesidir. Çocuklarınıza yedireceğiniz enfes bir aparatiftir. Dün eşimin iş seyahati nedeniyle akşam yemeğinde annemdeydim. Akşam yemeğini hafif yaptık. Bunu telafi etmezsek uyuyamayacağımızdan fırına patatesimizi sürdük:) Kremayı bir çok bayan her daim evinde bulundurmaz. Ben bir çok tatlı ve çorba için muhakkak bulundururum. Bu akşam gelecek misafirlerim için sufle deneyeceğim. Deneyimlerimi paylaşırım..

Malzemeler:

  • 3 orta boy patates
  • 1 pkt krema
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kase kaşar rendesi
  • Tuz, pul-karabiber

Yapılışı: Patatesleri soyduktan sonra yuvarlak halkalar şeklinde doğrayıp  tepsiye birbirlerinin üzerini örtecek şekilde aralıklı diziniz. Ayrı bir kapta kalan karışımı teker teker çırpın. Karşımı eşit bir şekilde patateslerin üzerine dökün. 200 derece fırında önce ağzı 20 dak. folyoyla kapalı bir şekilde pişirin. sonra kızarana kadar tekrar pişirin. En son olarakta kaşar rendesini dökün ve kızartın. Afiyet olsun.

 

8 Responses to Kremalı Patates

  1. Geri bildirim: Köfteli Ekler ve Süpriz Doğum Günü «

  2. Geri bildirim: Anonim

  3. şükran diyor ki:

    yemek tarifleriniz mükemmel yalnız alakaya maydonoz sandalyelerinizi soran biri vardıya onun gibi olacak ama eviniz çok güzel ev arayan biri olarak soruyorum boş daire varmı nerde bu ev

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Şükran Hanım,

      Cevap biraz geç oldu kusura bakmayın. Ev aramanız için doğru bir zamandasınız. Ama malesef bizim site dolmuş. Kendinize iyi bir daire ararken ilanları dikkate alın. Piyasade yeni yapılan konutlar çok fazla var. Genelde İstanbul’un yeni yerleşim mekanlarında yeni bloklar yükseliyor. Şehrin ortasından uzaklaşmayı göze almanız gerekiyor.

      İnşallah güzel bir ev bulursunuz.
      Dua ile
      muazzez

  4. kumsal540 diyor ki:

    kremalı patatesi ben de yapıyorum ama yumurta koymuyorum sütle kremayı tavada sıtıp karabiber ekliyorum öyle pişiriyorum fırından çıkacakken kaşar serpiyorum ha bi de bazen kabak ekliyorum güzel oluyo hem de böylece mücver ya da tarator olamayan kabaklar değerleniyor

    • tanerinesi diyor ki:

      Bu yorumunda tarif kokuyor:) Kulağıma küpe, not defterime yeni bir tarif oldu. Bir dahaki sefere deneyeceğim inşallah. Eminim çok lezzetli olacaktır. Teşekkürler

  5. Geri bildirim: Kuskuslu Tavuk Salatası «

  6. ev yemekleri diyor ki:

    Paylaşımınız için çok ama çok teşekkürler. Bu türde paylaşımlar bir çok konuda faydalı olmaktadır.

Bir Cevap Yazın

