Kolay Baklava

Siz siz olun hazır yufka diye bu tariften kaçmayın. Benim ilk hazır yufka deneyimim kötü olduğu için korkuyla denesemde bu tarifi, tadı muhteşemdi. O kadar pratik ki, çabucak yapıveriyorsunuz. Bir o kadarda hafifki çabucak yiyiveriyorsunuz.

Malzemeler:

  • 1 pk hazır yufka (resimde görülen 2 tepsi çıktı)
  • 1 su bardağı fındık ceviz içi
  • 3-4  çorba kaşığı tereyağ

Şerbeti için:

  • 1 lt su
  • 800 gr toz şeker

Yapılışı:

Ben kalın olacağını düşündüğümden ve denediğimden bir adet ahşap askı alıp bu iş için ziyan ettim. Askılığın pantolon kısmını ayırıp oklava niyetine kullandım. Daha ince başka türlü oklova bulamadım. Hazır yufkayla bir şey yaparken tek dikkat etmeniz gereken şey onları kurutmamak. Kullanacağınız yufkaları aldığınızdan hemen sonra arta kalanların üzerine nemli bezle sıkıca örtün. Kuruyan yufkalar sonra hiç bir işinize yaramayacaktır.

  • 1 adet yufka alıp üzerine bolca iç malzemeden koyunuz
  • Yufkanın baş kısmından 1-2 parmak içeri doğru katlayıp bitene kadar oklavaya sarınız.
  • Oklavadayken yufkayı buzup, oklavayı çıkarınız.
  • Tatlıları tepsiye iki elinizle tutup kırılmadan yerleştiriniz.

Ayrı bir sos cezvesinde tereyağınızı güzelce yakınız. Annemin baklava sırlarına göre yağın kokmaması için neredeyse siyah tortu kalana dek yağı yakar.

Bende aynı işlemi uyguladım. Şerbet içinde kaynama süresi çok önemlidir. Eğer tatlınızın şekerlenmesini istemiyorsanız iyi kaynatınız ve kaynadıktan sonra içine su girmemesine özen gösteriniz. Kaşığınızın kuru olmasına dikkat ediniz. Ben iyice erittiğim yağımı tatlımın üzerinde eşit olarak gezdirdim ve fırında kızarttım.

Tatlımı soğuttuktan sonra şerbetimin ılımasını bekleyip öyle döktüm. Kıyır kıyır bir tatlı oldu. Son resmimde şerbetini bekleyen tatlım ve saatin 2.30 olduğunu yeni fark ettiğim an..

6 Responses to Kolay Baklava

  1. Geri bildirim: Kurban Bayramı «

  2. Mihriban says:

    Muazzez Hanım ,Selamlar Biraz geç oldu ama Hayırlı olsun ,siteniz çok hoş,güzel ve gerçekten gözleri dinlendiren bir güzellikte.Ayrıca yaratacılığınıza diyecek yok.Geçtiğimiz Bayram bende burma baklava yapmış ve oklavadan daha ince birşey bulamamıştım Vallahi süpersiniz,askılık sopası iyi fikir ,bir dahakine bende deneyeceğim:)
    Başarılarınızın devamını dilerim.Hoşçakalın.

  3. Geri bildirim: 23 Aralık… «

  4. elif aydın says:

    merhaba tatlı süper gözüküyor muhakkak ramazan bayramında yapacağım ama bir kaç sorum olacak size, 1 paket yufkadan 2 tepsi nasıl çıkdı yuvarlak olan yufkanın sadece orta kısmını keserek mi kullandınız, birde yufka bildiğimiz yufkamı yoksa baklavalık yufkamı anlayamadım bana cevap yazarsanız bu tatlıyı yapacağım teşekkürler elinize sağlık … elif aydın

    • tanerinesi says:

      Elif Hanım merhaba,

      Öncelikle yufkamız baklavalık yufkadır. 1 paketi (markasına göre 30-60 lık yufkalar paketler halinde oluyor) 2 tepsiye rahatça yetiyor.. Resimdeki tepsimde baklavaların sayısını sayarsanız ( bir tepside 12 adet var) 12×2 tepsi = 24 adet. Demekki ben 25-30 luk paket almışım.
      Her sarışta tek kat yufkayı sardığımız için bu borcam tepsiden iki adet elde edebiliyoruz. Birde tatlı sıcakken şerbeti dökme kısmını lütfen unutmayınız. Çok ince olduğundan hamurlaşabiliyor. Tatlı tamamen soğuk şerbette 10 dk dinlenmiş olsun.
      Sonuçlarını yazarsanız sevinirim.
      Kolay gelsin..

Bir Cevap Yazın

