Yalancı Dolma ve Bursa Sofrası

Sevdiğim bir arkadaşımın tarifidir. Ramazanın son davetinde yediğim bu dolmayı denemeden geçemedim. Farklı tatlar için özel bir yemek. Bende Bursa’dan gelen  eşimin dayısı ve ailesini ağırladığım soframda denedim. Dayımın ‘ bizim gelin bizi yine kandırdı’ takılmasına istinaden adını yalancı dolma koyuverdim. Harcadığınız zamandan daha az bir yemek çıktığı için kalabalık davetler için tavsiye etmiyorum.

Onlar için Hazırladıklarım:

  • Lebeniye Çorbası
  • Kaşarlı Karnı Yarık
  • Pilav
  • Sebzeli Tavuk Sarma
  • Bayat Ekmek Salatası
  • Annemin Patlıcan Salatası
  • Yalancı Dolma
  • Beyaz lahana dolması
  • Haşhaşlı Revani
  • Tremusu

 

Malzemeler

  • Kişi sayısına göre dolmalı biber
  • Patates
  • Domates
  • Sarımsak

Yapılışı

Dolma biberleri temizledikten sonra ağız kısımlarını biraz büyültün ve iyice kuruduktan sonra bol yağda arkalı önlü kızartın.  Normalde ben birberleri fırınlarım. Bu sefer misafirlerim özel olduğu için tadı güzel olsun istedim. Kızarttığınız dolma biberleri bir havlu kağıt üzerine alın. Küp küp doğradığınız patatesler kızarırken ayrı bir kapta domates rendesini, sarımsağı, karabiberi, tuzu yağsız bir şekilde pişirin. Kızarmış patatesleri de aynı şekilde havlu kağıtta fazla yağını aldıktan sonra bir kaba alın ve hazırladığınız domates sosunun yarısını ilave edin.  Hazırladığınız bu içi dolma biberlere doldurun ve artan sosla kapak süsü verin.   Ben dolmalık biberlerin ağzını genişletmek için kırdığım biberleride kızarttım ve patatesin içine koydum. Arzuya göre küp küp patlıcan da çok yakışacaktır.

 

One Response to Yalancı Dolma ve Bursa Sofrası

  1. sevda says:

    bu dolmayı ilk defa gördüm ama harika olmuş arkadaşım.etle arası iyi olmayan biri olarak tam benlik bir tarif.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

Bir Cevap Yazın

