Haşhaşlı Revani

 
 
 
Benden size bir tavsiye : Haşhalı revaniyi çırptıktan sonra fırına vermeden, çırpma kabınıda kalan hamurun tadına bakmayın !
 
 
 
Sebep! Sebep mi: Haşhaşlı revani hamuru başınızı döndürür, tepsinin fırına girmesine engel olabilir diye.. !
 
 
 
 
Malzemeler:
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1.5 su bardağı un
  • 1 su bardağı haşhaş
  • 1  su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 2 pk kabartma tozu
  • 2 yumurta
Şerbeti için: 
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Üzeri için kaymak
Yapılışı:
Tüm malzemeleri -haş haş hariç- karıştırma kapında mikserle çırpıyoruz. Son olarakta haşhaşı ilave edip kaşık yardımıyla 1-2 dak karıştırıyoruz. Kare borcam kabımızın altına yağlı kağıt serip 175 derecelik fırında pişiriyoruz. Tatlımız ılıkken soğuk şerbeti döküyoruz. (Benim önceden şerbetim hazır olduğu için ben yapmadım ) siz öncesinde yapıp soğutunuz.  Tepsiden kolay çıkarabilmek için aşağıdaki resimlerden yardım alabilirsiniz. Ben borcam tepsimi büyük tepsime serdiğim folya üzerine ters çevirip yağlı kağıdı soydum. Borcam tepsimi revaninin üzerine yerleştirip buyuk tepsimle ters çevirdim, revanini borcama girmesini sağladım. Dilimleyip soğuk şerbetimi döktüm.

 Not: Israrlara dayanamayıp yazıyorum. Şerbeti az yazdım evet. Normalde 2 su bardağı şeker 2.5 su suyun kaynatılmasıyla yapılıyor. Bana çok ağır geldiği için ben şerbeti talılarda,baklavada ve revanide de daha az tatlı yapıyorum.

     
 
  
 
 

9 Responses to Haşhaşlı Revani

  1. Canan diyor ki:

    Öncelelikle siteniz hayırlı olsun.Yemek sitelerini dolaşırken haşhaşlı revanin kokusu beni buraya sürükledi ve hemen denemeye karar verdim elinize sağlık.Bu güzelliklerin devamını sabırsızlıkla bekliyorum.Müdavininiz oldum haberiniz olsun:)

  2. Geri bildirim: Yeni Bir Sofra & Hamurdan Çıtır Kaseler.. «

  3. Geri bildirim: Üzüm Kompostosu & Konservesi «

  4. Ülkü diyor ki:

    Merhaba tepsinin ölçüsü nedir acaba? Daha önce hiç yapmadım da küçük borcamda çok mu kalın olur acaba yoksa sizinki büyük borcammı ayırt edemedim. Bir de ben yağlı kağıt asla kullanmıyorum onu kullanmadan pişirsem tepsiden çıkarmadan dilimleyip şerbeti döksem olur mu? Çok soru sordum kusura bakmayın. Haşhaşlı tatlıları çok severim nasip olursa yapmak istiyorum. Sizin yaptığınız çok güzel görünüyor. Teşekkür ederim.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Ülkü Hanım,
      Bu tarifi muhakkak deneyin, çok ama çok lezzetlidir. Yağlı kağıt kullanmanıza gerek yok. Tepsi tahmini 30×30 cm dir. Daha buyuk tepside ince olur.. Borcamın küçüklüğünü ters çevirdiğim resimden anlayabilirsiniz. Bakınız o resimde buyuk boy siyah tepsi içine ters çevirmişim neredeyse yarısı kadar..
      Afiyet olsun şimdiden:)

  5. oya diyor ki:

    merhaba elinize sağlık….neden 1 yerine 2 kabartma tozu kullanılıyor acaba….

  6. oya diyor ki:

    serbete limon koyabilir miyiz…………..

Bir Cevap Yazın

