Çikolatalı Milföy

Pazartesi öğleden sonra sonra salı sabahı için kahvaltıya arkadaşımı davet edince ne yapmalıyım diye bir telaş sardı beni. Asla birşey yapma, kendini yorma sözlerini bile bile:)

Çok uzun yıllardır iş temposu ile hafta içlerini yok sayan ben, güne arkadaş ile başlamanın heyecanını yaşadım resmen. Oysa misafir geleceği zaman son derece rahat tavirlar takınırım, bu sabah ise çok heyecanlı başladım güne. Sabah 7 de sofranın bile kurulu olmasıyla eşime boşuna telaş yapıyorum dedim, çok manalı baktı bana :)

Kendimi bir nebze ev hanımı gibi hissettim. Ne bereketli günler olurdu:) Hafta sonu canım Fidan’ımla kahvaltı yaparken böyle hayaller kurduk. Yakın evlerde oturup birbirimize kahvaltıya gelmek. Ardından sadece bir fincan çay eşliğinde okuma saatleri.. Hiç konuşmayacak, bol bol okuyacağız.. Birlikte yemekler yapıp, pazara birlikte gideceğiz.. Hayali bile güzel..Dua-sı için bir sebep..

Katkı maddelerinden son derece itina ile uzak duran arkadaşım için en uygun olan şeyin benim meşhur Pazılı Kek’im olduğunu düşündüm. Tevafuk dolabımda da tek sebze pazı idi.. Pazının malzemelerini yıkama ve doğrama işini akşamdan yapıp, sabah sadece baharatlarını ve yumurtasını katmak kaldı.. (Pazılı keki adına uygun olsun diye Soft Bowl’un silikon kek kalıbında pişirdim. Muhteşem bir kek kalıbı hiç yağlamadığım halde sebze olan bu kekimi yapıştırmadan pişirdi. )

ÇİKOLATALI MİLFÖY

Sofrada annemin yaptığı miskokulu çilek reçelinden başka tatlı olmadığını da sabah fark edince, pratik bir tatlı yapmaya karar verdim. Belki şimdiye kadar icat edilen en pratik tatlıyı, Çikolatalı Milföyü..

Malzemeler (4 adet tatlı için):

  • 4 adet milföy hamuru
  • 4 yemek kaşığı çikolata damlası / 3 minik kare çikolata
  • pudra şekeri

Yapılışı:

  • Fırını 160 derecede ısıtmaya başlayın.
  • Yumuşayan milföy karelerinin ortasına resimde görüldüğü gibi çikolata yerleştirilir. Sıkıca kapatılır.
  • Parmaklarınızla iyice bastırınki çok fazla açılmasınlar.
  • 160 derecelik ısınmış fırında kızarana kadar pişirin. ( Yumurta sarısı sürülmeyecek )
  • Tamamen soğuduklarında üzerlerine çay süzgeci ile pudra şekeri serpin.
7 Responses to Çikolatalı Milföy

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim ev hanımı olmak benim de hayalim 5 aydır evde olamının keyfini çıkarıyorum her sabah ev süpürüp silip toz almanın keyfini yaşıyorum halbu ki çalışırken yatağımı bile zor toparlayıp kahvaltımı bile yapamıyodum hazırlanıp çekip gidiyodum tebrik ediyorum cnm ya ne zamandan kalkıp sabah 7 de kahvaltıyı hazır ettin sevdikleriyle saatler süren kahvaltılar yapmak ne kadar da eğlenceli geçen sevdiğim iki arkadaş kızmı görmeye geldi ama onların de küçük çocuğu olduğuna bi çift kelam edemeden ayrıldılar uzun saatler oturmalarına rağmen:(((
    muazzezcim cahide abla nın cahide&jibek bugünki yazısını okuyup bu konu hakkındaki düşüncelerini benim maial adresime paylaşabilirmisin bu konuyu bi de senin bakış açından görmek istiyorum cnm cevabını çok merak ediyorum

    sevgi ile

  2. kumsal540 diyor ki:

    muazzecimmm cnm ya harikasın az önce muhallebili parfeyi denedim harika olmuş ha nassı keşfettin bunu sen bu dondurmaya bin basar ya enfes çıtır çıtır

  3. kumsal540 diyor ki:

    muazzez kuzum nerelerdesinn çikolatalı milföy bayatladı çıtırlığını kaybetti be gülüm hadi artıkın yeni tarif yoksa en azından hal bahis et cnm yaa

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım Kumsalım:)
      Kışın ayazında bile, kumsal adıyla bana yazın sıcaklığını hatırlatan vefalı takipçin. Seni çok seviyorum:)
      Yarın bir tarif geliyor inşallah. Yazın rehaveti ve işlerin yoğunluğu girdi araya. Haziran temmuz böyle geçsede ramazana saklıyorum güzel sofralarımı bilesin:)

  4. NİLAYY diyor ki:

    SEVGİLİ MUAZZEZ..O SOFRADA BİR GÜN OTURMAYI NİYAZ EDİYORUM RABBİMDEN.. ÇOK DİLERSEM OLUR İNŞAALLAH..

    YAKLAŞIK BİR AYDIR, SABAHLARI EŞİM BAŞKA BİRŞEY YEMİYOR DİYE, HER İKİ GÜNDE BİR 10 AR ADET MİLFÖYDEN KOLAY BÖREK YAPIYORUM.. BAZEN BEZDİĞİM OLUYOR, BÖREK-BÖREK-BÖREK..

    BUGUN DE, YARIN SABAH İÇİN MİLFÖYLERE KEÇİ PEYNİRİ DOLDURURKEN, ÇİKOLATALI YAPSAM DA YESEM BİRGÜN, SİYE DÜŞÜNDÜM..

    BLOGUNA BAKTIM, SENİN YAPTIGINI GÖRDÜM PEK MUTLU OLDUM..

    ARTIK MILFOY BOREKLERIMIN USTUNE YUMURTA SARISI SURMUYORUM BİLİYOR MUSUN ?

    10 ADET KARE MILFOY BOREK ICIN 3 KAŞIK YOGURT VE IKI TATLI KASIGI KIRMIZI TATLI TOZ BIBERI AZICIK KARISTIRIP BIKAC DAMLA YAG DAMLATIP , BOREKLERIMIN USTUEN BU YOGURTLU BIBERLI KARISIMI SURUUYORUM

    EVDE YUMURTAM KALMADIGI BIR GECE ,USTLERINE NE SURSEM DIYE DUSUNURKEN DOGACLAMA YAPTIM BUNU VE ARTIK ASLA UYMURTA SURMEZ OLDUM..

    BOREKLEIRMI HER IKI GUNDE BIR İÇ MALZEMESİNİ DEĞİŞTİREREK YAPIYORUM EŞİM SIKILMADAN YESIN DIYE..

    ŞÖYLE Kİ :

    -SALAMLI
    -SALAMLI KAŞARLI
    -KAŞARLI
    -KEÇİ PEYNİRLİ
    -İNEK PEYNİRLİ
    -SOSİSLİ
    -SOSİSLİ KAŞARLI

    SAĞLIKLI BIR KAHVALTI DEGIL AMA ,TEPSIYE SURUDUGMUZ YAĞ DISNDA YAĞ EKLENMEMESI VE YAPIMININ COK KOLAY OLMASI NEDENIYLE CAREYI BOYLE BULDUM..

    SEVGILER MUZAZZEZIMM..

    • tanerinesi diyor ki:

      Süpersin Nilaycığım,
      Fikrini çok ama çok tuttum. İlk fırsatta deneyip yayınlayacağım inşallah. Bazen sırf yumurta olmadığı için börek yapmadığım oluyor. Süpersin, maşallah:)
      Dualar karşılıksız değildir, inşallah bir gün birlikte otururur soframıza..
      Bu arada yarın çok basit bir yaz çorbası yayınlayacağum inşallah. Görüşmek ümidiyle..

Bir Cevap Yazın

