Köy kahvaltısı köyde yapılır, Cumalıkızık Köyünde yapılır..

Üstteki resim şimdiye kadar çektiğim resimler arasında en güzellerinden biri olarak düşündüğüm, en beğendiğim evler arasına girdi .. Cumalıkızık Köyü’nün en güzel özelliği taş evlerin hiç uğramamış olması. El değmemiş bir harika diyar olması sayesinde Kınalı Kar ve Yeşeren Düşler dizisinin çekim mekanları olmuş..

Ahşap evlerin arasında size köy kahvaltısı için gülen yüzler “Hoşgeldin” derken, biz yağmur yüzünden hafta sonu kahvaltısının kötü geçeceğini sanarak boşa üzüldüğümüzü geç anladık..

Çünkü Cumalıkızığın en doğal hali yağmur’un sesinin karıştığı haliymiş. Yazlık spor ayakkabılarımdan içeri süzülüp ayaklarımı ıslatan yağmur bagajda 3 yedek ayakabı taşımamın güzel fikir olduğunu öğretse de ben halimden son derece memnun ve mesuttum..

Osmanlı’nın Bursa’da ilk yerleşim yeri olan Kızık köyleri birer dağ köyleridir.Bunlardan bir tek doğal haliyle Cumalıkızık Köyü ayakta kalmıştır.Cumalıkızık Köyü Osmanlı döneminin konut dokusunu günümüze en doğal hali ile taşımaktadır…

İsmini Osmanlı ele geçirdikten sonra ilk Cuma Namazını kıldığı için aldığı söylenmekteymiş. Bana çok ilginç gelen diğer köylerin isimleri ise : Fidyekızık (Fethikızık), Hamamlıkızık (Hamlı Bey), Dallıkızık (Dal Bey), Bayındırlıkızık( Byındır Bey),Derekızık..

Hafta sonu İstanbul’a 3 saat uzaklıkta.. Görmeye kesinlikle değer. Ilık ilkbahar günlerinde. Şansınız varsa bizi gibi yağmura gelir, yeşilliğin kokusunu içinize çekersiniz..

Köyün el değmemiş bu güzel ve şirin evlerinde gerçek köy ürünleri ile kahvaltı etmek mümkün. İster sedirde, ister yerde, isterseniz balkonda masada, isterseniz avlu (bahçe) da..

 

Papatyalar bana ezan okunurken dua eden elleri anımsattı..

Son zamanlarda en güzel vakitleri geçirdiğimiz arkadaşlarımızın kızları Beyza.. Ben hadi teyzecim birtane kiraz al derken sırf resim çekmeyi kast etmiştim oysa. Amacım köyün doğal kirazıyla teyzelerimizden alınan kirazı resmetmekti. Kirazı yıkanmadan yese de en güzel karalerim yine Beyza ile oldu.. Kocaman bir Maşallah..

 

Gözlemelerimiz biz balkonda kahvaltı ederken usta ellerden çıkıveriyordu.. Ben tabaklara hayran kaldım, ya siz?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eşim vapurda martılara ekmek atarken. Yüzlerce resim çektim ama sizi sıkmamak için bir kaçını yayınlamak istedim..

27 Responses to Köy kahvaltısı köyde yapılır, Cumalıkızık Köyünde yapılır..

  1. eaydinbas diyor ki:

    Merhaba, tarifler masalar mükemmel gözüküyor, sizden ilham alıyorum :)) Ama bütün resimlerinize link ekleyin, şöyle ortaya şeffaf yazıyla, çünkü resimlerinizden birine bugün facebookta rastladım … Sevgiler :))

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhabalar,
      Uyarınız için çok teşekkür ediyorum. Bir kaç defa daha ikaz edildim bu konuda lakin ben resimlerin kullanılmasını istemediğimi bizzat belirttim. Kullananda hakkım kalır:) Resmi bozacağı kanısında olduğum için yapmamakta direniyorum, bakalım ne kadar direneceğim:)
      Sevgiler,

  2. kumsal540 diyor ki:

    enfes bi tatil olmuş cnm ne kadar güzel yapmışsınız bu zor günlerin ardından iyi gelir

    • tanerinesi diyor ki:

      Aynen öyle deryacığım, çok iyi geldi elhamdülillah. Sen bebişi büyüt önce sonra birlikte tatil yaparsınız. Tahminimce diş sıkıntıları başlamıştır? 5 ay oldu değilmi?

      • kumsal540 diyor ki:

        yok hayatım cuma günü 2 aylık olacak şu anda gazla uğraşıyoruz

      • tanerinesi diyor ki:

        Etrafımda çok fazla bebiş var, karıştırmısım üzgünüm. Gaz problemi maksimum 3 ay. İnşallah az kalmış bitecek. Sonra gülücükler dağıtacak etrafına. Merveden biliyoruz çok zor. Rabbim yardımcın olsun..

  3. Özlem diyor ki:

    Çok güzel di yağmur a rağmen sizinle yağmur altında balkonda kahvaltı ve muhabbet pahabicilemez…canım arkadasım benim..fotograflar çok güzel olmuş:)beyzanin fotoğraflarınida çok beğendim

  4. Aynur diyor ki:

    Selam Muazzezciğim:)
    Geziniz ve kahvaltınız çok lezzetli geçmiş belliki:) afiyet şifa olsun inşaallah Bursaya gidince bizde kahvaltıya gideriz Cumalıkızık köyüne not aldım canım teşekkürler..
    Paylaşımlarının devamını bekliyorum…
    sevgiler

    • tanerinesi diyor ki:

      Selam Aynurcuğum:)
      Süper çok sevindim. Sende gezmeyi sevenlerdensin:) Unutma makinanı muhakkak yanına al. Ben çok resim çektim ama bu kadarını yayınlayabildim. Gözden kaçanları da sen yayınlarsın inşallah.
      Sevgiler..

  5. ye-mek diyor ki:

    Özellikle resimler konusuna biz de katılıyoruz. Çok güzel kareler çekmişsiniz. Bunlar için özel bir bölüm oluşturmak lazım.

  6. Özlem diyor ki:

    Bu arada sandık ve yayik benim olsalar mis ne iyi olurmuş:))

  7. Canım,
    Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Birbirinden güzel resimler çekmişsin, hepsine bayıldım.
    Çok güzel ve tarihi bir köy ama ne yazık ki henüz göremedim.

  8. salha diyor ki:

    kandiliniz mübarek olsun bizim köydeki evimizde ahsap bende seviyorum orda kalmayı semaveri yakıp kahvaltı yapmayı eski sandık lüküs lamba ambar evimizin önünde fasulye mısır kuruttugumuz fırın..yazın fındık için 1 ay kalıyoruzbizim tatilimiz tam dogal Allah herkese yasadıgı mekanda saglık ve afiyet içinde yasamayı nasip etsin Allaha emanet olun

    • tanerinesi diyor ki:

      Saliha Hanım,
      Sizinde kandiliniz mubarek olsun.Öyle güzel yazıp, öyle güzel anlatmışsınız ki, resmen imrendim:) Hayalimiz bir köy evi satın almak ve arada kaçabilmek..İnşallah nasip olur. Sizi köyede maşallah. Rabbim ağzınızın tadını bozmasın, inşallah..

  9. Elif'in defterinden diyor ki:

    Yine harika bir yazı olmus, konuşan fotoğraflarıyla ve içten kelimeleriyle.. Sizi okumayı seviyorum :) Hep olun emi :)

  10. Ya ben yanlışlık reblogged yaptım yazınızı çok özür dilerim şimdi nasıl düzelteceğimi bilemedim.Hakkınızı helal edin nolur? Bulur bulmaz düzelteceğim. çook özür dilerimmmm cokkk

  11. Mutfak Dili diyor ki:

    Elif`im ne yaptin sen.. Burnumda tutuyor desem Cumalikizik..
    Bende yillar once Kinali kar dizisinin cekimleri sirasinda gitmistim oraya.
    Sanatcilari gorememistim…)) ama o harika koyu kameraya almak nasip olmustu.
    Gozlemesi harikaydi.
    Eline kamerana saglik olsun canim. O yillari hatirladim icimi cektim ama Allah razi olsun da dedim sana. Cunku cok cok guzel resimler olmus..
    Tesekkurler.. Sevgiler…

  12. seval diyor ki:

    Sefanız olsun canım.Köyün ismi de çok sevdim.Rahmetli babamın Cuma ismini almış.Mis gibi temiz hava,doğal kahvaltılar,yemekler daha ne istenir ki? Afiyet şeker olsun sizlere…
    Sevgiler…

  13. Nejla diyor ki:

    Her;sey ne kadar da guzel.. Elinize yureginize saglik
    Muhabbetle

  14. Güzel Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Köyümüz siz değerli misafirlerimizi ağırlamaktan her zaman mutluluk duymuştur. Misafirimiz olmak ve Cumalıkızıkta güzel bir kahvaltı yapmak isteyen bizimle irtibata geçebilir. Facebook Sayfamız: https://www.facebook.com/cumalikizikkoyu

  15. Dina diyor ki:

    Greeting from Sarajevo, excellent blog.

  16. nane diyor ki:

    Merhaba;
    Bursa’ya yeni yerleşmiş biri olarak,Cumalıkızık Köyü’nü şiddetle tavsiye ediyorum.Kahvaltısı gerçek bir köy kahvaltısı.Herşey doğal.Giderken fotoğraf makinanızı da almayı unutmayın derim…

Bir Cevap Yazın

