Kakaolu Bisküvili Pratik Pasta

HAYIRLI CUMALAR..

Bu pastamı dünkü Masamıza hazırlamıştım. Az malzeme ile çok güzel bir pasta olduğu için tarifi geç verdiğimi düşünüyorum. Yaz ayları için çok uygun bir tarif. Siz dilediğiniz meyve ile süslemesini yapabilirsiniz. Unutmayın ara katlarına meyve koyarsanız bu sadece muz olmalı ve muzunda üzerine krema sürmelisiniz..

Siz belki akşam için bu tarifi uygulamaya geçerken bende yarınki çekim işim için biraz araştırma yapmaya koyulacağım. Bir firmanın web sayfaları ve tanıtımları için yemek ve mekan çekimlerini yapacağım inşallah.. Sizlerden dua istiyorum.

Malzemeler (Dikdörtgen borcam için):

  • 3 poşet krem şanti
  • 3 paket kakaolu petibör bisküvi
  • 4 su bardağı soğuk süt
  • Süslemek için = 1 poşet krem şanti + 1 su bardağı süt + çilek-muz-kivi-fındık-çikolata (dolapta ne varsa:)

Yapılışı:

  • Süt ve krem şantileri mikserde 5 dk çırpınız. Burda önemli kısım krem şanti biraz cıvık olacaktır. Pasta uygulamalarındaki gibi katı olmayacaktır. Pastalar için 1 poşet krem şantiye 1 su badağı süt uygularken, bu tatlımız için 1 su bardağı süt + 1/3 su bardağı sütü ölçü sayacağız. Ben bu yüzden 3 poşete 4 su bardağı kullandım. Amaç petibörler kremşanti ile yumuşaması! Asla normal-sade petibörle denemeyiniz.

Resim 1 : Borcamınızı streç film ile kaplayınız. En alta bir sıra petibör diziniz. Petibörlerin üzerine kremşanti dökünüz.

Resim 2: Tüm petibörler bitene kadar bu işlemi uygulayınız. Bir sıra bisküvi bir sıra krem şanti. Üzerini streç film ile kaplayıp muhakkak bir gece buzdolabında bekletiniz. En az 10 saat.

Resim 3: Borcamı dilediğiniz servis tabağına veya servis kağıdına ters çeviriniz.

Resim 4: Tepsiye vurarak servis edeceğiniz kaba düşmesiniz sağlayınız ve streç filmi üzerinden çıkarınız.

  • Süslemek için kremşantiyi hazırlayıp pastanızı kaplayınız. Meyve veya fındık ile süsleyiniz.
  • Bu pasta bir gece dolapta beklediği için çok kolay bir şekilde dilimlenelerek servis yapılıyor. Petibörler çok güzel yumuşuyor. Dilerseniz borcama streç film sermeyerek, direk tepsi ilede sunabilirsiniz. Ben dilimlenmesi ve pasta görünümlü olması için bu şekilde yapıyorum. Afiyet olsun..
7 Responses to Kakaolu Bisküvili Pratik Pasta

  1. ye-mek diyor ki:

    Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor. Her nekadar pratik demişseniz bile, böyle güzel süslemek biraz vakit alır :)

  2. kumsal540 diyor ki:

    of of off bu kadar pratik pasta bu kadar mı güzel görünür ellerine sağlık cnmm
    çekimlerde kolaylık diliyor bol kazançlı günler diliyorum tatlımm

  3. salha diyor ki:

    gerçekten çok güzel bi site görünce çok beğendimmmm :) ellerinize sağlık

  4. Arzu diyor ki:

    Ellerinize sağlık ve teşekkürler tarif için. Kurtarıcım oldu bu tarif, hem pratik hem de inanılmaz lezzetli. Ben çilekli ve ananaslı olarak iki çeşit yaptım ve herkes bayıldı :)
    Bir de dip not: yeni sofralarınızı merakla bekliyorum, sevgiler..

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Arzu Hanım,
      Ellerinize sağlık:) Eminim ki sizinki çok daha güzel olmuştur. Denemenize çok sevindim. Yeni sofralar inşallah dolu dolu bayramdan sonra gelecek..
      Sevgilerimle..

  5. zeynep diyor ki:

    üzerinde ki inci gibi duran taneleri ne olarak temin etcez dışarıdan alsak

Bir Cevap Yazın

