Patlıcanlı Acılı Ezme

Tarif şu Masaya aitti. Ben yayınlamakta biraz geç kaldım. Lakin bu tarifin kesinlikle denenmesinin gerektiğine inanıyorum. Önümüzde bol bol patlıcanların çıkacağı aylar geliyor Allah’ın izniyle.. İmkanınız varsa patlıcanları bizzat ateşte közleyiniz. Lezzeti çok başka oluyor.

Tarif Cahide ablamın sitesinden. Jipek Hanım’ın tarifleri arasından almıştım. Dünkü yazımda söz verdiğim üzere yayınlıyorum.. Tarifin aslını Cahide Ablamın sitesinden görmek isterseniz TIK.. Ben bir parça kalabalık misafir geleceğinden miktarda değişiklik yaptım. Sizler aslına sadık kalabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 10 adet patlıcan
  • 4 adet dolmalık biber
  • 4 adet domates
  • 4 adet kırmızı biber
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4 diş sarımsak
  • Maydanoz
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatı kaşığı sumak
  • 1 tatlı kaşığı yenibahar
  • Tuz, Pul biber

Yapılışı:

  • Patlıcanları yıkayıp kuruladıktan sonra yağlı kağıt üzerinde 200 derecelik fırında közleyiniz (ben dondurucumdan mangalda közlediklerimi kullandım. Tahmini 10 adet patlıcan resimdeki miktardan biraz fazla elde etmenize sağlayabilir. Fırını çalıştırmaya ve elektrik harcamaya değmesi açısında fazla patlıcan közlemenizi artanı dondurucuya kaldırmanızı öneririm.) Patlıcanları közlemeye başlamadan önce bir yerinden bir bıçakla delmeyi unutmayınız.
  • Patlıcanlar közlendikten sonra domatesleri ve biberleri fırın soğumadan közleyiniz.
  • Diğer malzemeler közlenirken siz patlıcanları soyup çatalla püre haline getiriniz.
  • Domates ve biberlerinde kabuklarını soyunuz.
  • Patlıcanlar hariç biber ve domatesleri salçalarla brlikte rondodan geçiriniz ve patlıcana ilave ediniz.
  • Baharatları, ince kıyılmış maydonozu ve zeytinyağını ilave edip servis ediniz.
6 Responses to Patlıcanlı Acılı Ezme

  1. ye-mek diyor ki:

    Acılı ezmeyi çok severiz. Patlıcanlıs da hatta közlenmiş patlıcandan yapılanıda çok güzel olacaktır eminiz. Bu tarifinizi mutlaka deneyeceğiz… Özellikle mangal yanında çok güzel gideceğinden eminiz.

    Ellerinize sağlık,

  2. Gül diyor ki:

    Muazzezcim (samimiyetine ve yaşıt oluşumuza güvenerek öyledim amma..) Ah ne güzel ne güzel seni sevmek şarkısını sana uyarlıyorum. Ah ne güzel ne güzel senin güzel sayfanı ve seni tanımak (tanışırız da inşallah)

  3. reyyan diyor ki:

    eline sağlık canım

  4. semihaguler diyor ki:

    Közlenmiş patlıcanlı her tarifi çok seviyorum. Kışın patlıcan alanlardan olmadığım için şimdi yazı sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgili Cahide ve Jibek’in tariflerini her zaman beğenmişimdir. Bu da çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Hayırlı bir hafta sonu geçirmen dileğiyle. Selametle inşAllah…

  5. kumsal540 diyor ki:

    enfes görünüyo cnm ellerine sağlık

  6. Patlıcanın her hali ayrı lezzetli,nasıl seviniyorum mevsiminin geliyor olmasına..
    Misss gibi kızartıp,bol domates sosu ve sarımsaklı yoğurtla doyamıyorum yemeye..:)))
    Tabiiiii biraz tehlikeli ama olsun o kadar..:)) o kadarcık kiloya bile değer..

    Ezmeyide çok severim hemde çok..
    İlk fırsatta deneyeceğim bu tarifi canımmmmm..
    Ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

