Islak Kek ile İzmir’in Meşhur Lezzeti Doyuran Pasta..

Dün sabah annemle iş için sabah 7.00 da yollara dökülünce uzun uzun eskilerden konuşma fırsatı buldum. Bir tanesi de canım annanemle yaşadığı anısıdır:

Annem15-20 yıl önce olduğunu tahmin ediyor. Annanemle şu meşhur Fındıkzade Cuma pazarına gitmişler. Biz cuma pazarına 10 dk yürüme mesafesinde oturacak kadar şanslıydık. Bilmeyenler için söyleyeyim, son yıllarda eski favorisi kalmasada İstanbul’un Anadolu yakasından gelenler bile olurdu.. İstanbul’un en elit ve büyük pazarıydı.

Evimiz dik bir yokuşun sonundaydı. Pazara gitmek için bu yokuşun inişi ve çıkışı göze alınmalıydı.. El arabasını alıp pazarın yolunu tutmuşlar. Annem derin bir iç geçirerek sözlerine devam ediyor “Pazar arabasının içini doldurmanın keyfini yaşıyordum, annem uzaklarda gelmiş, hasretliğimi dindirmişti. İlk kez bir pazar arabasını onunla doldurdum ve onunla diğer haftaya kadar bitireceğim” diyordu. Uzak diyarlara gelin olmanın ağır yükünü çekmiş bir kadının iç geçirmesiydi bu, besbelli. Yıllardır annesiz nefes alamayan ben bunu nasıl anlayabilirdim ki. Muazzez dedim, şükrünü unuttuğun bir gerçek daha var!

Annem tam bunu düşünürken elimden birden pazar arabası kayıverdi diye devam etti sözlerine.. Elmaların ve portakalların tüm yokuşa yuvarlanmalarını iç unutmuyorum diye ekledi.. Yüzündeki tatlı tebessümü fark ettim o an. Oysa yağ tenekesinin dibindeki son damlayı bile süzen, kek kalıplarında bir miktar hamur bırakmayan ve her seferinde bir pirinç tanesini bile atmayın diyen, israftan son derece korkan annem bu olay karşısında nasıl tebessüm ediyor diye sordum kendime..

Tıpkı benim gibi, benim onunla yaşadığım kötü anıda bile o olduğu için mutlu olduğum gibi, o da annesinin olduğu anıyla mutlu oluyordu..

Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuş:
“Anne ve babasına iyilik yapana ne mutlu! Allah onun ömrünü artırsın!”

Anneye dair, Sevgililer Sevgilisi böyle güzel buyururda biz anneyi çok sevmezmiyiz.

Aslında dün yayınladığım masamdan tarifler vermek isterdim lakin bir önceki masanın tariflerini bitirmediğim hatırlatılınca hemen bu pastamla başlamak istedim. Şu sofrada bahsettiğim gibi eşim ıslak keki tatlıdan saymayınca bende pastaya çevirmeye karar vermiştim. İşte o pastamızın görselleri ve tarifi:

Islak Kekin Yapılışı için TIKLAYINIZ.

Doyuran Pasta

  • 1 adet hazırlanmış ıslak kek veya 1 adet küçü tepsi bol kakaolu kek (hatta hazır pasta taban kekleri bile kullanabilirsiniz yada evde bayatlamış keklerinizi bile bu pastaya çevirebilirsiniz)
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • yarım su bardağı süt (ölçülü koymalısınız kekinizin nemine göre ayarlayın, ben ıslak keke hiç koymadım)
  • 1 paket eritilmiş bitter çikolata (ıslak kekle yapacaksanız gerek yok)
  • 1 çay bardağı 1 dk haşlanmış kuş üzümü
  • 1 çay bardağı çikolata damlası
  • 1.5 çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • Arzuya göre 1 çay bardağı kurutulmuş meyve (ben hiç sevmediğim için ilave etmem)

Yapılışı:

  • Tüm malzemler derin bir kapta buluşturulur.
  • Son olarak tereyağı ilave edilir ve yoğurulur. Streç filme sarılır ve rulo şekli verilir.
  • İlk önce streç filme malzemeyi alın ve silindir şekli verin. Sıkıca streç filme sarın ve elinizle şekli düzetin. Sandığınızdanda kolay olacaktır..

Notlar:

  1. İç malzemeleri arzuya göre değiştirebilirsiniz.
  2. Damak zevkinize göre tarçın bile olabilir. Ben yakışacağına inanıyorum ama denemedim.
  3. Bu tatlı buzlukta dondurduğunuzda uzun süre saklanabilir. Yemeden 1 saat evvel çıkarmanız yeterli olacaktır.
  4. Eğer hazır padispanya kullanacaksanız keki ve kakaoyu robotton iyice geçiriniz.
6 Responses to Islak Kek ile İzmir’in Meşhur Lezzeti Doyuran Pasta..

  1. Gül diyor ki:

    Muazzez hn ellerinize sağlık tşk ediyorum. Bu geri dönüşüm göz dolduruyor (damak zevkine de dokunuyordur eminim). Annelerin yerleri ne yazık ki çok çok farklı insanın bir uzvu gibi vazgeçilmezler. Onlara hayırlı evlatlar olabilme duasıyla…

  2. HİLAL'LE diyor ki:

    Merhaba Sitenizi yeni keşfettim ve çok beğendim. Bloguma beklerim hilalserter.blogspot.com

  3. reyyan diyor ki:

    o fındıkzade pazarının dibinden geçipte bir türlü içine dalamadım yaa ona yazıyorum :)

    annem de anlatır gençliğine dair bir sürü anı ve ben çok özenirim onlara
    hani eski türk filmlerinde olur yaa aynı onlar gibi….
    bütçeleri küçük ama mutlulukları kocamaaaaaannn bir hayat….

    pasta harika gözüküyor…
    olsada yesem şimdi
    eline sağlık canım

  4. ye-mek diyor ki:

    Yine leziz bir tarif paylaşmışsınız. Hem de israfın önüne geçmenin güzel bir püf noktasını. Bu konuda sizi gerçekten taktir ediyoruz.

    Tarifinizle ilgili olarak da öyle bir kapak fotoğrafı koymuşsunuz ki, insanın canını istetecek ölçüde etkileyici…

    Ellerinize sağlık…

  5. semihaguler diyor ki:

    Muazzez Hanım ben İzmir’liyim ama nasıl İzmirliyim dedim kendime. Duymamıştım hiç bu doyuran pastayı. Kısmet İstanbul’da yaşarken duymakmış :) Fotoğrafı da çok iştah açıcı. Ellerinize sağlık. Bir de ben de gurbet gelini olduğum için annenizin hatırasını iç geçirerek okudum. Onu çok iyi anlayabiliyorum. Allah herkesi elindekiyle ve bulunduğu yerde mutlu eylesin.

    • tanerinesi diyor ki:

      Amin Semiha Hanım, amin..
      Benim eşimde gurbette. Biz evlenince o sağolsun İstanbul’a yerleşti. Düşünuyorumda ne büyük bir iyilik ve fedakarlık yapmış benim için. İzmir’lisiniz öylemi. Utandım şimdi:)

Bir Cevap Yazın

