Maşukiye’de Kahvaltı …

 

Kahvaltılarımız hazırlanırken birer bardak çay geliyor, ben çayımı yudumlarken annemin yıllar önceki telaşlı hallerini görüyorum Süreyya Hanım’da..

Süreyye Hanım “Burası bizim evimiz siz de bizim misafirlerimizsiniz” diyor gözlerinin içi gülerek. Kendisini ilk gördüğümde sobayı yakmaya çalışıyordu.. söylediği gibi, evindeymiş gibi alel acele..

Bir çocuk annesi, Kars’lı.. yıllarını İstanbul’da çürütmüş bir hanımefendi. Dile kolay 35 seneden sonra ayrılmış İstanbul’dan.. Soruyorum zor geldi mi, özlediniz mi diyorum. Gülüyor ve hiç düşünmeden cevap veriyor. “Geçen haftalarda ordaydım, annemin yanında. Ordayken buraları özlüyorum! “

 

Ayla Hanım tıpkı Süreyya Hanım gibi ; o da Kars’lı. Eşleri teyze çocukları. Akraba evliliğinden doğan kuvvet ve beraberlikle işletiyorlar mekanı.

İç mekanı restmetmeye çalıştığımda mutfakta Ayla Hanım’ı görüyorum. Elinde oklavası hamur açıyor. Oyalı yazması ile işine duyduğu aşkı hissettim ve bana kayınvalidemi hatırlattı. Beş yıllık evliliğim boyunca her yanına gittiğimizde benden erken kalkmayı başarır ve kahvaltıyı hazırlar. Mutfağa usulca girdiğimde elinde oklavasıyla “Pişi” açtığını görünce benden mutlusu olmaz. Ayla Hanım da ikram ettikleri hamurun Kars’ın Mafiş’i olduğunu söylüyor ve ekliyor ” Siz bir de Pişi’mizi yeseniz, o çook güzel oluyor”..

Ayla Hanım Kars’tan geleli sadece 5 yıl olmuş. Soruyorum “sizde mi özlemediniz?” Hayır diyor ve ekliyor “Oralarda insan yok, bakın her gün misafirimiz var” diyor bizleri kast ederek..

 

Bahsettiğimiz “mafiş” ve peynirli ekmek dilimleri.. Sofrada yok yok. Kars Kaşarı, kivi reçeli bile var..

Kirmitte tereyağlı yumurta ve Kars’a  özel peynir eritmesi..

Patates Kars’tan. Közlenmiş. Sıcacık geliyor masaya, eliniz yanıyor adeta..

İnternetten Maşukiye’de nerede kahvaltı etmeliyiz araştırması yaptım. Bir kaç arkadaşım hüsranlı anıları geldi aklıma.  Çamlı Konak, benim, “tamam buraya gitmeliyiz” dediğim yer olunca araştırmam da kısa sürdü. Mekan çok yeni, bir yıl olmuş. Bu kadar yeni oluşunun hiç bir tecrübesizliğini de görmüyorsunuz. Tam aksine kapıda karşılanıp, kapıda uğurlanıyorsunuz. İnşallah yeni oluşun verdiği heyecandan değildir ve bu mekanda her gelen benim gibi mutlu ayrılır..

Mekanı internette araştırdığımda beni cezbeden kısmı yukarıda resimde görülen, kişilere özel mangal başı keyfiydi. Sıradan bir mangal başı değil efendim, kulübe içinde. Maşukiye’de buluşacağımız arkadaşlarımızın minik kızları olunca belki kapalı bir mekan isterler diye düşündük. Bu sevimli mekanda kendinizi hem bahçede hissediyorsanız hemde ocak başında. Sıra sıra kulübeler daha çok kışın rağbet görüyormuş. 24 saat hiç sönmeyen fındık kabuğu ile yakıyorlar mangallarını..ben bizzat bir tanesine şahit oldum. Kışın kar yağarken siz içeride sıcacık kahvaltı yapıyorsunuz.

* Benim tavsiyem mangal keyfi için mekana varmadan siparişinizi verin. Siz vardığınızda mangalınız hazır olsun; kahvaltı keyfi sırasında üzerinde kendi ekmeğinizi kızartıp sucuklarınızı çeviriniz. Hayali bile güzel..

Şu büyük pembe minderli masa, kalabalık bir ailenin huzur içinde kahvaltı etmesini hayal ettim. Minikler yeşilliklerde yuvarlanırken..

Hiç bir köşe boş değil, bol bol resimlikti adeta..

Bu fenerlerin bir bakırı da benim yatak odamı süslüyor yıllardır. Fener aşkı duyan ben, bu kadar çok fener bir arada olunca ne hissettim bir düşünün..               

Mangallar gibi fındık kabuğu ile yanan sobalar..

Önümüzdeki kışı iple çekmek için bir bahane buldum bile, ya siz?

Derme çatma tahtalarla yapılmış sedirler…üzerlerine bırakılmış minderler.. Saatlerce kalkmak istemeyeceğiniz bir köşe. Soba hemen diziniz dibinde..

Minikler de unutulmamış..oyun köşesi tam zevklerine göre. Bursa’dan gelen arkadaşlarımızın minik Beyzaları bu köşede oyun oynarken çok mutlu oldu. Minikler için olması gereken bir köşe… Beyza için kocaman Maşallah..

ÇAMLI KONAK KAHVALTI & MANGALBAŞI

Soğuksu Mah. Leyla Atakan Can. No:11 Maşukiye – Kartepe/KOCAELİ

0262 354 2554- 0534 634 0951 web sayfaları : http://www.camlikonak.com/

Kendi web sayfalarını ziyaret edip videolarını seyredin. Benim gibi gitmek için sabırsızlanın..

Mekandan karaler.. Sizinde İstanbul’a yakın bildiğiniz, gittiğiniz yakın mekanlar varsa tavsiyelerinizi bekliyoruz. Bu ılık bahar havasında görmeyi çok istediğimiz yerler var. Bir sonraki adresimiz inşaalah Göynük olacak.. Göynük Evleri’ni düşlemeye başladık bile..

Mekana ait en çok sevdiğim resim.. En tenha köşe. Gözden uzak, siz ve bir fincan çay.. Maşukiye’yi Maşukiye yapan gerçekler bunlar. .Mekan güzelse Maşukiye de güzel..

13 Responses to Maşukiye’de Kahvaltı …

  1. Gül diyor ki:

    Objeleri fotoğraların ile çok anlamlandırmışsın. Tşkler. Ücretlerinde de bahsedebilir misin?

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim Gül Hanım,
      Kahvaltı fiyatı kişi başı 20 TL. Cumartesi günleri özel kars kaz günleri var. Diğer fiyatlar için mekanı aramalısınız.

      • mesut diyor ki:

        hanımefendi saygılar yanlız iletişim bilgilerini alabilrmiyiz ayrıca konaklamanız varmı.

      • tanerinesi diyor ki:

        Mesut Bey Merhaba,
        Burası benim şahsi yemek sayfamdır, gezip gördüğüm ve beğendiğim mekanlarıda resmediyorum. Siz mekan ile irtibata geçiniz. Bildiğim kadarı ile konaklamaları ne yazıkki yok..
        Saygılar

  2. semihaguler diyor ki:

    Ben bu mekanı çok beğendim. Eşim ve oğlumla gezmeyi seviyoruz. Maşukiye’ye gitmiştim daha önce ama bu mekan yeni açılmış dediğin gibi. Çok hoş bir yer. Umarım en kısa zamanda ben de orada sizinki gibi güzel bir kahvaltı sofrasının başında olurum :)

  3. Özlem diyor ki:

    Harikaydi ve anlatımında harika:) o kadar saat oturmamıza rağmen sanki aileden biriymisiz gibi hiç soğuk davranmadılar ve bizde her Köse’nin tadını çıkardık.. Beyza seni çok seviyor burada:)muazez teze si

    • tanerinesi diyor ki:

      Evet Özlemciğim, ben bu ayrıntıyı atlamışım, o kadar saat oturduk kendi yerimiz miş gibi, tık yok:) Başka yerde okadar uzun kalsak kovarlardı:)) Ben utandım sıkıldım, yoksa yine kalkmayacaktık:))
      Bende Beyzamı çok seviyorum, onun cicilerini bir dahaki sefere (inşallah) unutmayacağım. En kısa zamanda bizde buluşmak duası ile. Bu arada ev küçük dedim ama gözün korkmasın, salon size ait.. Mutfağada yakın:))

  4. Ender Özdoğan diyor ki:

    İlk önce Yüreğinize daha sonra objektifinize sağlık.Ne kadar güzel fotolar ve yorumlar.Bizi bir kez daha gururlandırdınız.Size bizim çektiğimiz fotoğrafları gönderecektim ama sizin çektiklerinizi görünce vazgeçtim.Bir kez daha teşekkürler.Yine bekleriz…

    • tanerinesi diyor ki:

      Estağfirullah Ender Bey,
      Biz sizin nezaketinize ve sonra mekanınıza hayran kaldık. O kadar çok yer geziyoruz en beğendiğimiz yer sizin mekanınız oldu. Ayrıca yukarıdaki yorumda da birlikte geldiğimiz arkadaşım, Özlem Hanımın yorumundaki gibi, o kadar saat kaldık aynı misafirperverliği korudunuz. Ben bu ayrıntıyı yazılarımda atlamışım. Ayrıca teşekkür ederiz.
      Süreyya Hanım ve Ayla Hanım’ada selamlar..

  5. Çok güzel olmuş, baharı yaşamışsınız resmen. Fotoğraflar da cabası. Bence bir de Kırklareli tarafında Kıyıköy ve İğneada’ya gidin. İstanbul’dan 1.5 saat uzaklıktalar.

    • tanerinesi diyor ki:

      Elif Hanım,
      Geçen bahar mevsiminde çok ama çok gelmek istedik, Eşim askerliğini orada yaptı. Lakin kısmet olmadı. Geliş sebebimiz asıl benim yamaç paraşüt sevdamdan idi. Lakin eşimin yamaç paraşüte izin vermemesi benim oraya gelme arzumuda kırdı. Yılmadım, ısrardayım:))

  6. Aynur diyor ki:

    Selam Muazzez kaedeşim
    Bu güzel mekan hakkında bizleri bilgilendirdiğin ve resimleriyle de tanıttığın için teşekkür ederim bizde ailece özellikle kahvaltıyı ve bu şekilde güzel manzarası olan leziz kahvaltısı olan mekanlarını çok severiz bu yaz inşaallah Rabbim izin verirse Maşukiyeye gidecek ve seni de sevgiyle anacağım:) adresi ve telefonu aldım tekrar teşekkürler
    muhabbetle kal…
    Konya’ya yolunuz düşerse şayet “Hazbahce” isimli bir mekan var çok otantik ve muhteşem kahvaltısı var tavsiye ederim…

Bir Cevap Yazın

